Zeven jaar geleden verhuisde Fransiska Weckesser naar Los Angeles. Haar creative agency, TVCF – The Very Creative Firm, werkt voor grote namen als Louis Vuitton, BMW, Nike en zelfs de Amerikaanse Sesamstraat. Een bedrijf starten en opschalen in de VS gaat niet zonder slag of stoot: ‘Wanneer je mensen gaat aannemen, moet je ze niet op hun blauwe ogen geloven. Cv’s en werkervaring worden steevast flink opgeblazen.’
In deze video leer je van Fransiska Weckesser onder meer:
- Waar je rekening mee moet houden bij het starten van een bedrijf in de VS
- Hoe je de juiste mensen aanneemt
- Hoe je bouwt aan een sterk zakelijk netwerk
Lees meer over ondernemen in Silicon Valley:
- Leiderschapslessen uit Silicon Valley: ‘Het beste idee telt’
- Bedrijven bouwen aan de Amerikaanse westkust, lessen van investeerder Bastiaan den Braber
- Carmen Pop (Asana) over scaleups in Silicon Valley: ‘Processen staan groei soms in de weg’
- William Steenbergen (Federato) over ondernemen in Silicon Valley: ‘Bij een startup heb je meer impact’
- Hoe radioloog Martin Willemink vanuit Stanford startup SegMed uitbouwt
- Nanda Zaanen bouwt vanuit San Francisco haar medtech-startup Nutrive Health uit