beste…
In de tijd dat ik Vinden.nl terugkocht van QuoteMedia (2005), begonnen steeds meer bedrijven de voordelen van zoekmachinemarketing te ontdekken. Daardoor schoot de omzet de eerste jaren na het terugkopen omhoog. De aankoop was in korte tijd uit de boeken. Het aandeel van het marketingbudget dat bedrijven besteden aan het adverteren in zoekmachines groeit nog steeds. Gevonden worden op internet is tegenwoordig van groot belang om je producten en diensten aan de man te brengen. Veel mensen gaan eerst op internet kijken en vergelijken alvorens tot aankoop over te gaan. Al met al is het een goede beslissing geweest om Vinden.nl op dat moment terug te kopen. Met meer dan 1,4 miljoen unieke bezoekers per maand is Vinden.nl momenteel na Google de meest gebruikte zoekmachine van Nederland.
slechtste…
In 1999 was ik in gesprek met een aantal investeerders die een datingsite op wilden zetten. Ik kon me echter op dat moment niet voorstellen dat men via internet op zoek zou gaan naar een partner. Dus ik schoot het af. Achteraf gezien zat ik er helemaal naast. In het begin was men nog wel wat huiverig om te daten via internet, maar kijk nu maar eens naar het succes van sites als Lexa en Relatieplanet. Het daten via internet is algemeen geaccepteerd en zeer populair. Nog steeds schieten er nieuwe datingsites uit de grond. Het concept heeft zich meer dan bewezen. En er zit nog genoeg rek in, het aantal singles in Nederland neemt nog steeds toe. We hadden iedereen voor kunnen zijn, maar ja…