Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Ego vormt entrepreneur

Ondernemers zijn geen risicozoekende wildebrassen. Integendeel. Entrepreneurs zijn uiterst voorzichtig. Wat ze tot grootse prestaties brengt is een overmatig vertrouwen in eigen kunnen. Uw gigantische ego zorgt voor die klinkende resultaten.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Dat klinkt fantastisch. Helaas staat dat enorme ego gelijk risicomijdend gedrag in de weg. U bent de beste, en kan daarom alles aan. Risico’s tellen niet. Dit schrijft professor Anne Marie Knott van de universiteit van Maryland in het rapport Entrepreneurial Risk and Market Entry.

Een knap staaltje tunnelvisie. Knott betoogt dat uiteindelijk niet het onderwijs, de cultuur, de sociale omgeving of de familietradities bepalend zijn in de stap naar ondernemen, het is het overontwikkelde zelfvertrouwen.
Een prima aandoening als u werkelijk iets kan. Het is echter niet voor niets dat een groot aantal van de starters faalt. Overschatting blijft een slechte raadgever.