Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Dit zijn de merkwaarden van de 20 grootste techbedrijven ter wereld

Ook al waarschuwen economen voor een nieuwe Great Depression, techbedrijven zitten er warmpjes bij. De grootste techspelers ter wereld zagen hun merkwaarde veelal toenemen tijdens de coronacrisis.

Op het eerste oog opmerkelijk: de coronapandemie mag dan een mokerdiep gat slaan in de mondiale economie, toch zien de twintig grootste techbedrijven hun merkwaarde gemiddeld genomen toenemen. De merkwaarde laat zich vertalen als de bedrijfswaardering maal de aannemelijkheid dat consumenten je product aan zullen schaffen.

Thuiswerken

Wie echter dieper op de materie inzoomt, merkt echter al snel op dat we door de coronacrisis massaal thuiswerken, waardoor het digitaal communiceren en informeren een vlucht heeft genomen. Waarschijnlijk verklaart dit hen een en ander betreffende de toegenomen merkwaarden van bedrijven als Apple, Microsoft en Google. 

Wekelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

In onderstaande infographic van zakenblog Visual Capitalist zie je verder dat Amerikaanse bedrijven de techtop domineren. Maar liefst 70 procent van hen is Amerikaans. De merkwaarde van Facebook is bovendien afgenomen, wat waarschijnlijk veel te maken zal hebben met de recente Facebook-ban door adverteerders.