Volgens Cookie Wherry is het hebben van één product een zegen.
- Meer ontvankelijkheid. Omdat je maar een product hebt, zijn prospects minder bang dat ze een hele productlijn moeten afnemen.
- Hoe kleiner, hoe makkelijker het is om kleinere hoeveelheden af te leveren. Ideaal voor de klant die niet voor tien jaar aan wc-papier nodig heeft.
- Als 1-product-ondernemer ken je het product tot in de puntjes. Dit is dè kwalificatie om een presentatie bij geïnteresseerden te krijgen. Het leidt tot een betere promotie en een persoonlijke benadering van klanten.
- Bezorg de producten zelf, zoals bijvoorbeeld Arjen Hemelaar van Ikibier. Het zorgt voor een nauwere relatie met je afnemers en extra waardering als je het gratis doet. Wel hard werken!
- Wie zijn bestellingen zelf wegbrengt is niet overgeleverd aan de grillen van het postorderbedrijf.
- Als kleine ondernemer kun je voldoen aan de persoonlijke wensen van de klant, je bent tenslotte zelf de eerste beslisser.
Lees meer van Wherry’s oppeppers voor eenlingen op het blog van Thom Singer.