Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Creditcard-cultuur gloort

Maak haast! We lopen nog altijd een paar jaar achter op onze westerburen, maar een echte hausse in online shoppen is op komst. Inmiddels doet een op de vier Britten zijn inkopen op internet. Reden genoeg om rap die webwinkel op te zetten.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

De traditionele markt in Engeland kraakt onder de druk van de online winkels. De sector telt groeicijfers van 27,4 procent. Resultaten waar het ‘gewone’ winkelbedrijf alleen van kan dromen.
Volgens onderzoeksbureau Verdict zijn de klinkende cijfers te danken aan de toename van breedbandgebruik. Waar hebben we dat vaker gehoord? Actieve webgebruikers zijn inmiddels allemaal overgestapt op breedband.  En de traditionele angst voor het online betalen verdwijnt langzaam.

Bij de Britten wordt niet alleen meer gekocht, er wordt ook meer uitgegeven.
De Engelse consument is sowieso een stuk luier geworden. Ook de verkopen via televisiewinkels steeg (15 procent). Terwijl de verkopen in het traditionele verkoopkanaal 16 procent daalde. De meest populaire items om te bestellen zijn boeken, muziek en video. Op de voet gevolgd door elektrische apparatuur en kleding. Klik hier voor een overzicht van Nederlandse webcijfe