Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Consument onverschillig over MVO

Meer en meer ondernemers willen goed doen. Dat maakt een merk sympathiek, maar het zal de consument worst zijn. De Nederlander is het minst met MVO bezig van alle Europeanen.

Ethische standaarden doen de Nederlandse consument weinig. En daar blijft het niet bij.

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Consumenten zijn namelijk ook onverschillig over de geschiedenis van een merk of de maatschappelijke betrokkenheid van de producent. Wat u ook doet om de klant te binden, het maakt allemaal niet uit, lijkt dit pessimistische onderzoek van Reader’s Digest te zeggen.

Nederlanders zijn overigens wel gevoelig voor kwaliteit, prijs en persoonlijke ervaringen. Dus laat Consumenten proeven en wees goedkoop. Uw maatschappelijke verantwoordheid is alleen maar mooi meegenomen.