Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Closedclub.co: leren van overleden startups

Als je wilt leren van het falen van startups is Closedclub.co een prima plek om te beginnen. De site moet een digitaal mortuarium worden voor ter ziele gegane techbedrijfjes. 'Fail fast, fail often', nietwaar.

Bij diensten als Twitpic, Google Wave en Bebo (sociaal netwerk) ging het licht al een tijdje geleden uit; het hoe en waarom wordt nu netjes op 1 plek verzameld. Bezoekers kunnen op Closedclub hun favoriete overleden startup ‘upvoten’, à la Product Hunt.

Net als bij vergelijkbare startupverzamelingen, zoals Dutchstartupbase, Crunchbase en Angel.co, kan iedereen zelf nieuwe startups toevoegen.

Closedclub moet een bron van educatie worden, zegt bedenker Andrew Condurache tegen Betabeat.com. Hij wil nog meer diensten rondom falen gaan aanbieden, waaronder ook een radiozender.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

‘Niet alle producten krijgen vaart’, schrijft de site met gevoel voor understatement. Of het nu komt door een gebrek aan markt, geld of een goed team, in de praktijk strandt zo’n 90 procent van alle startups.

Ben je opgewassen tegen nog meer van dit soort ‘inspiratie’, dan is het (regelmatige geüpdate) artikel 101 Startup Failure Post-Mortems van CB Insights ook een aanrader.