Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Chat met de klant

Bij de telefoon wachten of de buitendienst op de klant afsturen is allang niet meer genoeg. Met de chat verhoogt u uw klantenrendement.

Bij grote bedrijven als Wehkamp en Huis & Hypotheek is chatten al ingeburgerd. Ook steeds meer kleinere ondernemers babbelen online met hun klanten. Zo ook het adviesbureau ID Financiële planning. Dit bedrijf met 56 werknemers en zeven werkplekken werkt sinds kort met een chatfunctie op kantoor. Het blijkt een renderend experiment. Wat is uitgegeven aan implementatiekosten is binnen drie weken alweer terugverdiend door het direct aanspreken van klanten. 

 

Volgens Floris van der Veen, directeur van een bedrijf dat chatsoftware levert, is de vraag naar chatapplicaties groot.  

Vooral in de online retail en de financiële dienstverlening grijpen ondernemers naar de chat om hun klanten te helpen. De schroom is weg.

 “Voorheen vroegen de kleinere ondernemers zich af of het ook wat oplevert, het is toch een investering die je doet in tijd en geld.”

 

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Volgens Van der Veen, is een chatfunctie voor de kleinere entrepreneur bij uitstek een middel om het vertrouwen bij de klant op te vijzelen. “In tegenstelling tot grote, bekende bedrijven heeft een kleine zelfstandige niet meteen het vertrouwen van de consument. Met de chatfunctie kan hij werken aan dat vertrouwen.”

Dat wil zeggen… als u niet verzuimt foutloos te schrijven.