Toen Jochem Vroom en Jelle van der Bij via hun websites Gadgetsvergelijking.nl en Kortingscode.net de populariteit van coupons ontdekten, gingen ze puur voor groei. In een kerk in het Amsterdamse Sarphatipark bouwden ze met een team van 58 man en een gemiddelde leeftijd van 26 jaar, het bedrijf Imbull.
‘In die tijd doken veel whizzkids op het interessante verdienmodel van kortingscodes, maar zij verzilverden al snel. Wij hebben steeds verder geïnvesteerd’, vertelt Jochem Vroom. Ruim een jaar geleden kozen ze voor Flipit als wereldwijde merknaam waar ze nog alle kanten mee op kunnen. ‘Ook als kortingscodes of coupons minder populair worden’, legt Vroom uit.
Het tegendeel is overigens aan de hand. Zeker Nederlanders zoeken online heel veel naar kortingen. Als Flipit bezoekers geen kortingen kan bieden, geeft de website informatie over de betreffende winkel of tips voor besparingen. Met klanten als Bol.com, Hema en Zalando bedienen de jongens nu 50.000 bezoekers per dag.
Om dat dit jaar nog te verdubbelen, proberen ze offline winkels als Praxis en Ikea te interesseren voor het aanbieden van online kortingscoupons. ‘Als die partijen internet echt serieus gaan nemen, zie ik daar een grote markt voor.’
Auteur: Katja Keuchenius