Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Blits met Speedo

Je bent nogal een sul op het strand met die Speedo zwemslip. De zwemkledingmaker heeft een imagoprobleem en werkt hard om weer cool te worden. Een mooie case.

Speedo zet alles op alles om haar imago te verbeteren. Het merk wil meer zijn dan de maker van zwemkleding voor sporters. Speedo moet modieus worden. Een graag geziene gast op hippe strandfeesten. Geen misselijke uitdaging.

Speedo spiegelt zich aan Puma. Ook een merk dat in het slop zat maar de laatste tien jaar weer onder de meest hippe is. Met andere woorden: Speedo doet Quick.

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Voorlopig zet het merk in op het uitbaten van het succes van de Olympische sporters. Speedo’s grootste misser: het niet afsluiten van een exclusief contract met Amanda Beard -meervoudig medaillewinnaar. Zij prijkt op ieder sportblad als de meest sexy sportvrouw. Maar doet dat zelden in de bikini’s van haar hoofdsponsor Speedo.

Wij zien nog wel een niche. Een korte zoektocht op internet naar Speedo doet vermoeden dat het merk het in ieder geval goed doet bij mannen met herenliefde.