Herbert heeft geen gemakkelijke weken achter de rug. Hij ging voor een weekje rust, maar kwam terug in een leeggeroofd kantoor, de data van anderhalf jaar keihard werken verdwenen. Hoogdalem: “De afgelopen twee weken heb ik als een kip zonder kop rond gelopen. Niet zelden jankend, zwevend tussen zelfbeklag, murw gebeukte gelatenheid en extreme woede.”
The Buccaneers herpakken zich snel. De afgelopen weken stromen de klanten binnen. “Ondernemen is incasseren en tot nu toe ben ik altijd van elastiek geweest. Dus waarom nu niet?”
Toen Herbert de boel weer een beetje op de rails had, kreeg onze Venture Capital Coach een knauw. Een nare schouderblessure dwong Edo tot rust. Vorige week keerde Edo terug aan het front. Van Santen jubelt over de pitches bij Business Angels.
Informatiemaatschappij
Expert Christine Karmann stelt dat een succesvolle investering het snelst komt bij ’schaalbare projecten’. Daarnaast uit Christine haar zorgen over de informatiemaatschappij. Mieke de Jong filosofeert door op het onderwerp. Zeventien vragen over de zin en onzin van registratie. We wachten op de antwoorden.
Google
Ronnie Overgoor is enthousiast over Google en haar mailprogramma Gmail. Dit zorgt voor veel reacties. Google is het kwaad. Overgoor reageert: “Ik word uitermate geïrriteerd van dat gezeik over Google. Google kan het zich simpelweg weg niet veroorloven om ook maar iets met die gegevens te doen.”
Voetbalhaat
Sonja Stern heeft weinig op met technologie, maar al zeker niet met voetbal. Een belangrijke afspraak op de Lausanne Business School aan de vooravond van het WK kan natuurlijk maar over één ding gaan. Stern: “Voetbal, ik moet toegeven. Het staat niet op mijn prioriteiten- en interesselijstje!” Sonja heeft meer met haar doosje.
Sophie stopt
Sophie Doornbos hoeft niet te werken. Ondernemen komt haar aanwaaien, de klanten komen vanzelf.
Toch laat Sophie vandaag weten dat ze gaat stoppen. De vlam was er niet. Binnenkort voegen we verse ondernemers toe aan Sproutstart.
Albert Akkermans
Wie zeker niet afwacht is onze nieuwe expert, Albert Akkermans (Green Tea). Deze serial entrepreneur zou zijn kennis delen met de starters, maar plugt eerst zijn laatste onderneming. Inmiddels zijn zevende bedrijf.
Het eerste product? Voetbal natuurlijk. De eerste drie dagen online waren goed voor ruim honderdduizend bezoekers, meer dan in het grootste stadion van het WK past.
Ronald Kleverlaan
Ook nieuw in het expertpanel is Ronald Kleverlaan (Webclusive). Ook hij stelt dat afwachten een slecht idee is. Starters moeten netwerken. Kleverlaan: “Er zijn ondernemers die vooral naar zulke bijeenkomsten gaan om te “halen” en zoveel mogelijk visitekaartjes uitdelen (persoonlijk ontwijk ik deze personen zo snel mogelijk).”