Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

AFM: informatie banken en verzekeraars beter

AMSTERDAM (ANP) - Banken en verzekeraars hebben de afgelopen 2 jaar alle zeilen bijgezet om hun klantinformatie begrijpelijker te maken. Duizenden brieven zijn herschreven, websites zijn opnieuw ingericht, brochures aangepast en voorwaarden opnieuw opgesteld. De sector levert daarmee informatie die vindbaar is en begrijpelijk voor de doelgroep. Dat blijkt uit maandag gepubliceerd onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

Jarenlang was klantinformatie volgens de toezichthouder te juridisch en niet altijd vindbaar. ,,Het was daardoor voor de klant niet duidelijk hoe een product werkt. Ook was het lastig om een inschatting van het product te maken en te beoordelen of het product voor de klant van meerwaarde zou zijn.”