Dat schrijft The New York Times. De dagelijkse nieuwsbrief wordt iedere doordeweekse ochtend om 6 uur afgeleverd. Het nieuws wordt vaak met een kwinkslag gebracht, ‘alsof je beste vriend het je doorvertelt’. Met het nieuwsoverzicht richten Weisberg en Zakin zich vooral op jonge vrouwen die weinig tijd hebben om het nieuws bij te houden.
Het duo werkte eerder bij tv-zender NBC, die zij na 4 jaar verlieten om zich in 2012 fulltime op de nieuwsbrief te kunnen storten. Behalve veel lezers leverde dat inmiddels ook sponsordeals op met de National Basketball Association en tv-zender Turner Sports.
De groei wordt aangejaagd door het ‘Skimm’bassador’-programma: een groep van duizenden enthousiaste abonnees die de nieuwsbrief promoten via social media. Wat ook geen kwaad kan: sterren als Reese Witherspoon en Oprah Winfrey hebben de nieuwsbrief openlijk de liefde verklaard.
Eerder dit jaar scoorden Weisberg en Zakin al een investering van 1,3 miljoen dollar, waarmee zij hun startup konden verhuizen van een appartement naar een wat serieuzer kantoor in Manhattan. Met het nieuwe groeigeld van 6 miljoen dollar breiden de schrijvers hun personeelsbestand van momenteel 8 mensen uit en kunnen zij hun merknaam verder uitbouwen met onder meer videos en apps.