Lars van der Wijst en Jens Timmers leveren afstelbare hoofdkussens, matrassen en alles wat je nodig hebt voor een goede nachtrust met hun slaapmerk.
Wat: kussens en matrassen
Wie: Lars van der Wijst (21) en Jens Timmers (22)
Sinds: 2021
Werknemers: 18
Website: cloudpillo.nl
Lars van der Wijst werkte tijdens en na de havo bij een bedrijf in online marketingtrainingen. Daar kreeg hij het idee om voor zichzelf te beginnen in de e-commerce. Hij kwam uit bij een markt die volgens hem nog nauwelijks op een socialmediamanier adverteert: bedden.
Hij begon met een ‘afstelbaar’ hoofdkussen, dat de klant zelf van de gewenste hoeveelheid vulling kan voorzien. Dat liep zo goed dat hij vroeg of zijn voormalige klasgenoot Jens Timmers niet wilde instappen. Het was de bedoeling dat Cloudpillo een project zou worden voor tijdens zijn tussenjaar, maar dat tussenjaar is al een paar keer verlengd.
Want het gaat goed met de verkoop: de omzet loopt al in de miljoenen. ‘We onderscheiden ons van de gevestigde orde door onze social-first strategie’, verklaart Van der Wijst. ‘Waar andere bedrijven in de beddenbranche vaak maanden doen met één commercial, produceren wij wel 15 tot 20 video’s per week. Daardoor zijn we continu zichtbaar met nieuwe content, waardoor we telkens opnieuw opvallen bij de consument.’
Inmiddels heeft Cloudpillo zijn assortiment flink uitgebreid. Kussens vormen nog steeds de hoofdmoot, maar er zijn nu ook matrassen, boxsprings, toppers en meer. ‘Eigenlijk alles wat je nodig hebt voor een goede nachtrust’, zegt Van der Wijst.
Met een team van 18 medewerkers is het bedrijf nu actief in Nederland en Duitsland, met plannen om uit te breiden naar andere landen. In maart werd het kussenmerk verkozen tot Beste Starter van 2023 tijdens de Shopping Awards. ‘Over vijf jaar willen we dat er in heel Europa mensen op een Cloudpillo slapen.’
Zijn jeugdige leeftijd brengt vooral voordelen met zich mee, vindt Van der Wijst. ‘Doordat we al snel de gunfactor van andere ondernemers hebben gekregen, hebben we de kans gehad om veel grote ondernemers te spreken. Daar leerden we tot nu toe veel wijze lessen, zo hebben we veel fouten kunnen voorkomen.’
Een andere tip voor jonge ondernemers klinkt misschien een beetje cliché, zegt de Cloudpillo-oprichter, maar vooruit: ‘Ik denk dat de belangrijkste succesfactoren voor ons tot nu toe zijn: hard werken en leergierig zijn. Zorg ervoor dat je mensen om je heen hebt die al een stapje verder zijn, zodat jij het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden.’
(vink aan)