Winkelmand

Geen producten in je winkelwagen.

Finalisten Challenger Award bekend

Blendle, Dedact, DeGiro, FastNed en Vandebron zijn door Sprout aangewezen als de meest uitdagende bedrijven van Nederland. Als top 5 van de Challenger50 zullen ze tijdens Sprout Challengerday op 29 oktober  strijden om de titel Challenger van het Jaar.

Finalisten Challenger Award bekend
Je leest nu: Finalisten Challenger Award bekend

De vijf bedrijven maken deel uit van de Sprout Challenger50 van 2014. De lijst, bestaande uit vijftig namen, draait om ondernemers die de markt opschudden, zich niets aantrekken van hoe dingen ‘horen’ en proberen marktaandeel af te snoepen van de gevestigde orde met een concept dat beter, slimmer, sneller, goedkoper is. Eerdere winnaars van de Challenger award waren Snappcar, Ecofont, Oggu, Vakantieveilingen, Vanmoof en Makelaarsland.

De vijf bedrijven die meedingen:

Finalisten Challenger Award bekend

Blendle
Wie: Alexander Klöpping (27) en Marten Blankesteijn (27)
Wat: verkoop van artikelen uit Nederlandse kranten en tijdschriften online en per stuk.

 

Finalisten Challenger Award bekendDedact
Wie: Koen Strous (40), Eelko Huizing (35) en Frank van Rest (29)
Wat: digitaal lesmateriaal voor middelbare scholen.

 

Finalisten Challenger Award bekendDeGiro
Wie: Gijs Nagel (37), Niels Klok (38), Jasper Anderluh (36), Stef Keetman (46) en Mark Fransen (40)
Wat: online broker

 

Finalisten Challenger Award bekendFastNed
Wie: Bart Lubbers (48) en Michiel Langezaal (32)
Wat: aanleg van snellaadstations voor elektrische auto’s

 

Finalisten Challenger Award bekendVandebron
Wie: Aart van Veller (29), Remco Wilcke (36), Matthijs Guichelaar (28) en Michael Fraats (37)
Wat: het verbinden van producenten en afnemers van groene stroom

 

Jury

De vijf finalisten zullen op 29 oktober, Challengerday dag 1, pitchen om de titel Challenger van 2014. Dat doen ze ten overstaan van een jury, bestaande uit Oscar Kneppers (oprichter Rockstart), Victor van Tol (oprichter Snappcar, winnaar 2013), Wilfred Kik (directeur Marketing ABN Amro) en Karin Husslage (hoofdredacteur Sprout). Daarnaast zitten ruim 200 ondernemers in de zaal die de pitches zullen bekijken. De challengers worden beoordeeld op hoezeer ze de markt uitdagen, hoe innovatief hun product is, in hoeverre ze zich profileren als challenger en hoeveel marktaandeel ze weten te veroveren.

Challengerday

Challengerday dag 1 is helemaal uitverkocht, het is niet meer mogelijk om je nog aan te melden. Voor dag 2, op 30 oktober, zijn nog wel kaarten beschikbaar. Bekijk het programma en meld je aan. Sprout-member? Dan krijg jij € 100 euro korting. Members melden zich hier aan