Dat meldt de ondernemer op zijn website. De nieuwe aanwinsten bevinden zich in Atlanta en in Philadelphia. Op de rol staan: Seattle, Denver en Dallas. Geen afgelegen shoppingsmalls voor De Jong. In Atlanta, Georgia begeeft hij zich midden in zaken-en woondistrict Buckhead, ook wel het Beverly Hills van het Zuiden genoemd. De ondernemer pakt dus uit in met zijn nieuwe locaties. In Philadelphia heeft hij een 84-jaar oud hotel opgekocht, dat zich in at 1601 Locust Street.
Fokke de Jong ook naar Canada
De ondernemer begon zijn Amerikaanse avontuur enkele jaren geleden met een flagshipstore in New York. Daarna volgden Chicago en Washington. Ook opent hij binnenkort zijn eerste vestiging in Canada (Toronto).
Niet slecht voor een gesjeede rechtenstudent. Met meer dan 40 winkels in verschillende landen een omzet die richting de honderd miljoen euro loopt, kun je zeker over een succes spreken. Wat is het geheim van zijn succes? De ondernemer weet zich onderscheidend te positioneren. Maatpakken zijn ofwel heel duur en formeel (tailor made), of worden door mensen als moetje gekocht bij een goedkoper retailer. Suitupply heeft met succes de markt voor betaalbare luxe gepakt en weet via eigenzinninge en provocerende reclame een hip imago te creëren. Ze noemen het zelf ‘demand wear’.
SuitSupply: slimme strategie
De in Friesland geboren retailer kan kwaliteit leveren, zonder dat er een torenhoog prijskaartje aan hangt. Net als ketens zoals Zara, H&M en WE koopt hij zijn materialen direct en laat hij het in zijn eigen ateliers in Europa en Azië produceren. Hij schakelt dus de groothandel uit en kan daardoor op productiekosten besparen. Wat hij ook slim doet: hij kiest niet altijd voor de duurste locaties om zijn winkels te vestigen. Zo begon hij in 2000 met een vestiging langs de A4 bij Hoofddorp. Volgens de ondernemer moet een locatie bijzonder zijn en een goede winkelervaring geven. Ook op deze manier zorgt hij dus voor dat hij niet teveel risico neemt.
SuitSupply voldoet aan een grote vraag in Atlanta, zeggen ze zelf in dit promofilmpje.