Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Challengers van 2015: Bloomon

Met Bloomon willen Patrick Hurenkamp Bart Troost en Koen Thijssen een internationale speler worden in de bloemenwereld. Een recente geldronde van 3,5 miljoen euro kan alvast geen kwaad.

Wie: Patrick Hurenkamp (30) Bart Troost (31) en Koen Thijssen (30)
Wat: Bloemenabonnement
Aantal medewerkers: 50
Sinds: 2014
Omzet: ‘Communiceren wij niet’

Heb jij al een ticket voor Sprout Challengerday? Bekijk het programma en meld je snel aan. Exclusief voor Sprout-members!

Ze schudden de traditionele bloemenwereld op, maar concurreren niet met andere online bloemenbezorgers als Fleurop. Bloomon-oprichter Patrick Hurenkamp: “Zij leveren alleen overdag, wij ‘s avonds en wij gaan voor meer lef: veldboeketten met minder volumemakers zoals goedkoop bladgroen.” Ook de benadering van Bloomon is anders, persoonlijk, met een verhaal over de bloemen in het boeket. “Bloemen zijn sowieso een emotioneel product, iedereen pakt het aan met een smile, we zien het als een cadeautje voor jezelf.”

Bloomons belangrijkste concurrent is de goede lokale bloemist. “Maar die worden schaars en leveren niet ’s avonds aan huis.” Hurenkamp wil een Europese speler neerzetten in een branche, waarin 25 miljard euro omgaat. “De komende twee jaar willen we 1 miljoen bossen bloemen te bezorgen in Europa.”

Dagelijks de nieuwsbrief van Startups & Scaleups ontvangen?



Door je in te schrijven ga je akkoord met de algemene en privacyvoorwaarden.

In Nederland verkocht Bloomon al bijna 100.000 boeketten. De internationale expansie wordt mogelijk gemaakt door een nieuwe investeringsronde van 3,5 miljoen euro. Drie partijen participeren in Bloomon: een pensioenfonds, een Duits-Frans investeringsfonds en een productietechnologiebedrijf.

Zie ook:
Patrick Hurenkamp: bloemenmarkt opschudden met Rocket Internet-snelheid
Bloemenstartup Bloomon vangt miljoenen aan pensioenkapitaal