Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Collegereeks Business Development

Met de collegereeks Business Development leer je dat klanten meer bewust, actief en waarde gericht zijn. Om succesvol te blijven moet je voortdurend inspelen op de trends en ontwikkelingen. Maar in welke richting moet jouw organisatie precies bewegen en waar liggen de échte kansen in de markt? En hoe zet je deze kansen om in concrete commerciële concepten?

De opleiding Business Development geeft inzicht in hoe je waarde creëert en nieuwe zakelijke kansen kunt realiseren. De beste hoogleraren van Nyenrode Business Universiteit en inspirerende praktijkdocenten werken met een creatieve en probleemoplossende aanpak. Je geeft samen richting aan Business Development, groeikansen en je leert waarde toe te voegen vanuit een strategisch perspectief.

Business Development en productontwikkeling

In zes inspirerende colleges krijg je inzicht in de wijze waarop je aan de slag kunt gaan met Business Development en productontwikkeling en -diensten in jouw organisatie. Je leert denken vanuit de toegevoegde waarde en je gaat je strategisch (her)oriënteren.

Tijdens deze zes colleges staan de volgende thema’s centraal:

  • Hoe nieuwe ideeën ontstaan en uiteindelijk resulteren in innovaties.
  • Nieuwe manieren om te groeien en om het bedrijf winstgevender te maken.
  • Innovatie en ondernemerschap.
  • Hoe onderscheid je goede ideeën van slechte ideeën?
  • Hoe ideeën implementeren in een succesvol businessmodel.
  • Strategische richting geven aan business development en innovatie.
  • Hoe waarde toevoegen vanuit strategisch perspectief?
  • Effectieve innovatie – Research and development.
  • Jouw rol als leider bij het initiëren en sturen van deze processen: Hoe kun je innovatie en ontwikkelingsprocessen effectief sturen? En hoe neem je marktontwikkelingen, medewerkers en klanten mee in dit proces?

Er wordt ruimte geboden voor interactie, om concreet in te gaan op jouw eigen praktijksituatie. Onze academische en praktijkgerichte aanpak biedt een waardevolle impuls voor het strategisch denkvermogen.

Daarnaast ontvangt je het meeste recente boek van Jeff Gaspersz: Zó ontdek je innovatiekansen, praktische tips voor professionals, managers en ondernemers (Cadenza Books, augustus 2017).

Programma

Datum Tijd Inhoud
29 Jan. 19 0:00 College 1 | Business Development strategie. Hoe zet je een strategische richting op voor bedrijfsontwikkeling? Met Prof. dr. Paul Louis Iske
5 Feb. 19 0:00 - 0:00 Hoogleraar Open Innovation & Business Venturing
12 Feb. 19 0:00 Universtiteit van Maastricht
12 Mar. 19 0:00 Pauze met een lichte maaltijd
19 Mar. 19 0:00 - 0:00 Einde college
26 Mar. 19 0:00 College 2 | Entrepreneurial marketing. Prof.dr. Ard-Pieter de Man

Tijd

0:00


Inhoud

College 1 | Business Development strategie. Hoe zet je een strategische richting op voor bedrijfsontwikkeling? Met Prof. dr. Paul Louis Iske



Tijd

0:00 - 0:00


Inhoud

Hoogleraar Open Innovation & Business Venturing



Tijd

0:00


Inhoud

Universtiteit van Maastricht



Tijd

0:00


Inhoud

Pauze met een lichte maaltijd



Tijd

0:00 - 0:00


Inhoud

Einde college



Tijd

0:00


Inhoud

College 2 | Entrepreneurial marketing. Prof.dr. Ard-Pieter de Man


Wat zeggen andere deelnemers

“Ik heb nu meer inzicht in hoe Business Development op te starten en te implementeren”

,

“ondanks de “waan van de dag” hectiek.”

,

Locatie

Nyenrode Business Universiteit
Straatweg 25
3621 BG Breukelen, Utrecht

Resultaat

Na afloop van de opleiding heb je inzicht in:

  • Nieuwe benaderingen voor bedrijfsontwikkeling op basis van wetenschappelijke theorieën en hoe je deze direct toepasbaar maakt in jouw eigen organisatie.
  • Hoe processen van business development en innovatie kunnen worden ingezet om te vernieuwen.
  • Hoe je marktontwikkelingen, medewerkers en klanten kunt meenemen in dit proces.
  • De strategische richting voor bedrijfsontwikkeling in de organisatie.
  • Hoe je toegevoegde waarde creëert voor klanten.
  • Hoe je innovatie en ontwikkelingsprocessen effectief kunt sturen.