Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

De psychologie van het overtuigen

‘Overtuigingskracht’ is grotendeels techniek. Het is dus te leren! Experts ontdekken steeds meer mechanismen die leiden tot ‘automatische volgzaamheid’. En het zijn technieken die je overal kunt inzetten. Om je baas te overtuigen, een voorstel geaccepteerd te krijgen of de sales te verhogen. Kortom: als je wil dat mensen meegaan in wat jij wil.

Robert Cialdini & de beste Nederlandse experts

Dr. Robert Cialdini is dé wereldwijde autoriteit op het gebied van beïnvloeden en overtuigen. Hij komt voor een exclusief seminar bij DenkProducties naar Nederland en deelt het podium met Jitske Kramer, Jos Burgers, Remco Claassen, Jan van Setten, Sharon Kroes & Pacelle van Goethem. Een fenomenale line-up!

Programma

BLOK 1: 6 superkrachtige principes voor méér invloed
De psychologie van interpersoonlijke relaties
Ontdek de onzichtbare aantrekkingskracht van ‘autoriteit’ en ‘sympathie’.

Robert Cialdini & Pacelle van Goethem
09.30-10.30

Je punt maken: zo doe je dat
Slim gebruik maken van ‘sociale bewijskracht’ en ‘consistentie’.

Robert Cialdini & Sharon Kroes
11.00-12.00

Betere besluiten, sterkere teams
Hoe wederkerigheid en schaarste als smeerolie voor je team.

Robert Cialdini & Jitske Kramer
12.00-13.00

BLOK 2: Pre-suasion

Pre-suasion: de ideale voedingsbodem voor invloed
Dit moet je doen om je plan ‘in goede aarde’ te laten vallen en te zorgen dat je invloed blijvend is. Het cruciale belang van timing, priming en aandacht.

Robert Cialdini
13.40-14.30

BLOK 3: Beïnvloeding superconcreet
Mensen meekrijgen
Je hebt een visie en een plan. Hoe doorbreek je weerstand en krijg je commitment?

Jan van Setten
14.30-15.15

Persoonlijk meesterschap
Welke Cialdiniaanse principes kun jij gebruiken om het beste uit jezelf te halen?

Remco Claassen
15.40-16.25

Klanten winnen en vasthouden
Met ‘gewoon’ tevreden klanten schiet je weinig op. Zo maak je fans van je klanten!

Jos Burgers
16.30-17.15

Video

Sprekers

Wat zeggen andere deelnemers

“Inspirerend”

Jurgen Roberghs, Baloise Insurance

“leerrijk. NU 'ready to act' en 'teach what you learn' binnen mijn organisatie.”

Joop Salemans, Business Consultalt

“Boeiend”

Helene van Zutphen, Van Lanschot

“leuk”

Martijn Schierbeek, Directeur

“inspirerend geheel met fantastische sprekers”

, Stichting Nederland Schoon

“Een investering van een dag = 100% de moeite waard”

, Business Development

“Sprakeloos. Geen moment afleiding gehad (uniek voor adhd-type)”

, Fit4Free

Locatie

AFAS Experience Centre
Inspiratielaan
3833 LB Leusden, Utrecht

Organisator

DenkProducties
denk-producties.png

Drie belangrijke lessen van Cialdini

Als mensen in een bepaalde situatie niet zeker weten wat ze moeten doen, willen ze graag weten ‘wat doen anderen in dit geval?’. Deze zogenaamde sociale norm is een ontzettend krachtige factor in onze besluiten. Vaak zonder dat we erbij nadenken.

Case: Beijing Restaurant
Een restaurant in Beijing begrijpt deze kracht en past het toe in hun menukaart. Met als resultaat: 13-20% méér verkoop!

Kijk snel hoe het werkt
Je valt midden in een presentatie van Cialdini over de kracht van ‘sociale normen’ waar hij dit prachtige voorbeeld uit de doeken doet:

Drie belangrijke lessen:

  1. het rendement: Deze interventie leverde 13-20% meer verkoop op, én kostte helemaal niets!
  2. de ethiek: Dit is geen vorm manipulatie, maar juist een beetje hulp in een lastig beslissingsproces (als de suggestie tenminste de juiste is).
  3. de ‘gemiste kans’: Heel veel mensen weten dat dit werkt, en toch maakt slechts 10% van de restaurants er gebruik van

Tip: neem eens 10 minuten de tijd om te bedenken hoe je jouw klanten of collega’s makkelijker kunt overtuigen met het principe van de subtiele suggestie: de sociale norm. Hoe kun je laten zien wat anderen doen in deze situatie? Je weet nu: dit werkt. En niet zo’n beetje ook.