Gijs is met een voorliefde voor reclame in de PR-wereld terecht gekomen. Hij bewandelde de wegen van PR, naar online marketing en geïntegreerde campagnes. Na vier jaar werken aan verschillende campagnes bij LEWIS én de oprichting van een tweede Nederlandse LEWIS-vestiging in Amsterdam, maakte Gijs een uitstapje naar klantzijde om aan de slag te gaan bij Marqt als marketingcommunicatie manager. Na een korte periode kriebelde het alweer en riep de bureauwereld. Hij keerde eind 2014 weer terug bij het vertrouwde nest van LEWIS.
Gijs en zijn team krijgen regelmatig vragen van bedrijven die ‘iets’ met influencers willen doen. Influencer Marketing is echter niets nieuws. Het fenomeen is zo oud als marketing zelf; campagne voeren met mensen die een grote invloed hebben dankzij hun fans en volgers. Denk bijvoorbeeld aan acteurs, aansprekende muzikanten, populaire tv-persoonlijkheden en sporticonen. Met de opkomst van social influencers is er een hele andere dynamiek in dit soort campagnes ontstaan. Want de samenwerking tussen een merk en een influencer is significant anders dan die tussen een merk en een celebrity. Maar hoe ontwikkel je zo’n influencer-campagne?