Bouwjaar 1971
Is Commercieel directeur bij De Persgroep
Goudhaan in 2013, 2014
Opleiding Bedrijfseconomie (Universiteit Tilburg), Internationaal executive-programma (Insead)
Voormalig managementtrainee van ABN Amro. Erik Roddenhof begon zijn loopbaan bij de de bank, maar stapte na drie jaar over naar KPN Mobile. Daarna volgden elf jaren bij energiebedrijf Nuon en moederorganisatie Vattenfall. Roddenhof ontwikkelde daar een sterk marketing- en salesprofiel. Roddenhof is bij De Persgroep sinds eind 2013 als commercieel directeur lid van de directie van het bedrijf. Het advertentiebedrijf behoort sindsdien ook tot de verantwoordelijkheid van Erik.
Bouwjaar:1971
Is Directeur lezersmarkt bij De Persgroep
Goudhaan in 2013
Opleiding Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg
Erik Roddenhof legde vorig jaar zijn functie van commercieel directeur bij Nuon neer, om aan de slag te gaan bij De Persgroep, uitgever van dagbladen Het Parool, Trouw, Volkskrant en Algemeen Dagblad. Daar houdt hij zich met name bezig met sales en marketing. Zo gaf hij bijvoorbeeld opdracht voor de succesvolle 'Goed Volk'-campagne van De Volkskrant. Ook de imagocampagne van Trouw ('Wie twijfelt, kiest Trouw') viel in goede aarde. 'Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een voorstel de redactie stil krijgt', zei Roddenhof hierover. 'De stilte werd doorbroken met: 'Niets meer aan doen.' Toeval of niet, sinds het aantreden van Roddenhof stegen de oplages van Volkskrant, Parool en Trouw. Leuk feitje: Erik's broer Marco Roddenhof was in 2012 nog Goudhaan, in zijn functie als global head capital markets bij de Rabo Groep.