bouwjaar 1974
is senior vice-president marketing and format Albert Heijn
Kent u dat gevoel als uw kinderen of die van de buren weer lopen te zeuren om de voetbalplaatjes of Muppetpoppen die met de boodschappen bij Albert Heijn meekomen? En denkt u dan ook: wat pakken ze dat toch slim aan? Dan moet u nodig kennis maken met deze Jeroen Pietryga, de marketing-whizz in het management team van de grootgrutter. Hij is niet van z’n plaats gekomen het afgelopen jaar. Waarom zou-ie ook.
Bouwjaar 1974
is Chief product officer bij IceMobile
Goudhaan in 2012, 2013
Opleiding Technische natuurkunde (Delft), AMP (Insead)
Jeroen Pietryga is een Goudhaan met een verhaal. Hij maakte glanzend carrière binnen Albert Heijn, waar hij op directieniveau verantwoordelijk was voor de aanhoudende stroom marketingsuccessen – en dus de prullaria in uw huishouden. Denk nog even terug aan de wuppies en de voeltbalplaatjes. Sparende kinderen blokkeerden de ingang van je plaatselijke Appie. De plannen kwamen uit Pietryga's koker, en toch sneuvelde hij bij de reorganisatie in de top van Albert Heijn. De marketingman pur sang moest vertrekken. Na een sabbitcal van 8 maanden, waarvan hij anderhalve maand met gezin in Australië doorgebracht, vinden we hem terug als cpo bij IceMobile, een dochterbedrijf van het wereldwijd BrandLoyalty, waar hij verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van digitale klantbindingsprogramma's.