Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Businessboosters 2014

9. John de Kok

Drie vragen aan John de Kok, directeur van Cardiologie Centra Nederland.

Hoe breng jij je product/dienst aan de man?

'Allereerst is mijn basis principe in alle verkoop; underpromise and overdeliver! Met dit basisprincipe manage je alle verwachtingen en bind je klanten aan jou en je organisatie. Het onderscheidende vermogen van organisaties zit niet meer in het product of dienst. Dat is direct kopieerbaar. Het onderscheidende vermogen zit in hoe je met klanten omgaat en het ruilproces kunt omzetten naar een positieve ervaring die beter was dan de eerste verwachting.'

Wat is het volgens jou dat jou je plek in de lijst heeft bezorgd?

'Waarschijnlijk door te doen wat ik hierboven schrijf en er niet over te praten…'

Wat onderscheidt een goede salesmanager van de mindere goden?

'Als sales manager heb je te maken met professionals die op basis van hun eigen intrinsieke vaardigheden en drijfveren hun product of dienst willen verkopen of klanten toegevoegde waarde willen geven. Door goed situationeel met deze diversiteit als salesmanager om te gaan ben je onderscheidend. Als salesmanager moet je weten waar de markt van jouw doelgroep naartoe beweegt en moet je voldoende motivationele factoren hebben om je teamleden en individuele salesprofessionals te ondersteunen in zijn klantinteracties om voor de klant en je organisatie succesvol te zijn. Het onderscheidende zit in het situationeel omgaan met de diversiteit van je individuele teamleden en de kennis van waar de markt naartoe gaat.'