Zijn motto: 'Zonder verleden geen heden, en zonder heden geen toekomst.' Waarbij hij toevoegt: 'Dat is uiteraard niet vreemd voor iemand die geschiedenis heeft gestudeerd…'
Hij legt ook uit: 'Weet wat je gedaan hebt en leg dit in goed CRM-systeem vast. Kennis en ervaring brengen je steeds verder in de ontwikkeling van (nieuwe) klanten.'
Want: 'Het onderscheidend vermogen tussen producten en diensten ten opzichte van andere aanbieders vervaagt steeds meer. Er bestaan simpelweg geen slechte concurrenten. Echte en oprechte aandacht is dan ook vaak doorslaggevend in verkoopproces en de verdere wederzijdse ontwikkeling van de relatie. Als goede salesmanager mag je nooit op je lauweren rusten, omkijken naar behaalde resultaten is noodzakelijk om te bepalen waar je nu staat, maar daar waar je nu staat bepaalt ook waar je in de toekomst wilt staan. Kortom blijven investeren in je relaties.'
Bekijk hier een oudere elevator pitch van Willemse:
Deze van opleiding economisch en sociaal historicus is alweer een jaar of acht werkzaam bij Delta Lloyd-dochter OHRA in Arnhem, waar hij zich met de grote accounts bezig houdt. Willemse begon zijn carrière in de reiswereld, stapte in 1996 over naar de verzekeringsbranche en is daar sindsdien – op een tussenliggende periode van vier jaar na – gebleven. Was in 2011 finalist in de strijd om de titel key-account manager van het jaar.