Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Businessboosters 2014

4. Bas de Reus

Drie vragen aan Bas de Reus, algemeen directeur van Fujitsu Nederland.

Zijn motto: 'Verkopen begint met oprechte interesse in je klant en de situatie van je (potentiële) klant. Het moment dat je toegevoegde waarde kunt leveren en onderscheidend kunt zijn ben je interessant.'

#1. Hoe breng jij je product/dienst aan de man?

'Het allerbelangrijkste blijft om je in te leven in de belevingswereld van je klant. Uiteindelijk verkoop je geen product of dienst, maar een toegevoegde waarde. Die toegevoegde waarde kan vele vormen aannemen zoals een verbeterde time to market, een operationele verbetering, een kostenreductie, of continuïteit, betrouwbaarheid of zelfs nachtrust.'

#2. Wat is het volgens jou dat jou je plek in de lijst heeft bezorgd?

'Wij hebben de afgelopen jaren focus aangebracht op account- en marktgedreven sales, op klantengagement en op services als een sustainable groeiportfolio. Deze focus heeft de afgelopen jaren voor succes gezorgd bij nieuwe en bestaande klanten als FrieslandCampina, ING, Arboned, Evides, de gemeente Almere, het Havenbedrijf Rotterdam en meest recent de provincie Noord-Holland.'

#3. Wat onderscheidt een goede salesmanager van de mindere goden?

'Een salesmanager wordt uiteindelijk enkel en alleen beoordeeld op het resultaat dat hij of zij boekt. Om de kans op dat resultaat zo groot mogelijk te maken, moet je geloven in een aanpak die leidt tot toegevoegde waarde bij de klant. En dat kan alleen als je je inleeft in die klant en vanuit de klant denkt. Door die leidraad te nemen voor je dagelijkse werk, komt het succes vanzelf.'