Zo vind jij talenten voor jouw bedrijf

Laatst bijgewerkt: 05-03-2021 11:05:04

Persbericht - Zo vind jij talenten voor jouw bedrijf  Je hebt de droom om je start-up verder uit te bouwen, om meer...

Zo vind jij talenten voor jouw bedrijf

Je hebt de droom om je start-up verder uit te bouwen, om meer personeel aan te nemen en om grote opdrachten aan te kunnen. Het zoeken naar talent voor je organisatie is niet eenvoudig! Met name executive search, gericht op de werving en selectie van geschoold personeel voor de C-lijn van je organisatie blijkt vaak lastig te zijn. Personeel voor de C-lijn moet niet alleen geschoold en ervaren zijn. Het is tevens belangrijk dat een nieuwe manager zich kan vinden in de identiteit en het karakter van je organisatie. Zou dit niet het geval zijn, dan loop je het risico dat de normen en waarden van je bedrijf worden aangetast. Iets wat je juist wilt voorkomen gedurende het groeiproces.

Vacatures delen via sociale media
Jonge talenten zijn vaak minder actief op de grote vacaturewebsites. In het bijzonder, wanneer zij op zoek zijn naar werk in branches waar de vraag naar nieuw personeel groot is. Denk bijvoorbeeld aan de IT-sector, aan de bouw, enzovoorts. Jonge talenten zijn actief op sociale platforms. Denk hierbij niet alleen aan Facebook en Instagram, maar ook aan het zakelijkere LinkedIn. Je kunt hier vacatures van je bedrijf delen, maar ook verhalen van bestaande medewerkers en bijvoorbeeld foto’s en video’s waarin het verhaal achter producten verteld wordt. Het boeit jongeren en bindt ze aan je organisatie.

Wees persoonlijk en bind talenten aan je organisatie
Pas op dat een vacature en de wijze waarop je talenten benadert niet te onpersoonlijk wordt. Een goed voorbeeld hiervan is het rechtstreeks benaderen van nieuwe talenten via bijvoorbeeld LinkedIn. Het is iets wat door veel recruiters gedaan wordt, waarbij hetzelfde bericht aan honderden mensen verstuurd wordt. Bepaald niet persoonlijk en ook zeker geen teken van interesse in iemands achtergrond. Bekijk het profiel van een talent en speel in je bericht in op de informatie die je gevonden hebt. Het liefst met een vleugje humor!

Besteed aandacht aan de onboarding
Eenmaal binnen, wil je jonge talenten met een goed gevoel naar huis laten gaan. Niet alleen omdat dit motiverend werkt. Ook omdat mensen uit de omgeving van deze talenten zullen informeren hoe diens eerste weken bij je bedrijf waren. Het kan heel goed werken, wanneer zo’n talent enthousiast over je bedrijf spreekt. Mogelijk zet het vrienden van zo’n talent aan om ook eens naar je vacatures te kijken. Onboarding speelt hierbij een hele belangrijke factor. Zorg dat je hier voldoende aandacht aan besteedt.