Persbericht - Zietuwel, een online uitgeverij uit Utrecht met titels gericht op de zakelijke markt, heeft afgelopen maand Dropshippers.nl gelanceerd. Op deze site biedt het een overzicht van leveranciers die zich met dropshipping bezighouden.
De uitgeverij richt zich vooral op de zakelijke startersmarkt, kleine eenmanszaken en zzp’ers. In dit segment heeft het met acht websites een gezamenlijk bereik van ruim 300.000 bezoekers per maand.
Met Dropshippers.nl is er dus nu eentje bijgekomen. Zietuwel was al langer actief rond het onderwerp, want met Ecommercenews.nl en Ondernemeneninternet.nl biedt het al veel informatie en zelfs leveranciers-informatie aan. Toch vond eigenaar Dirkjan Vis het nodig om er een extra site voor op te tuigen: “je ziet dat er veel negatieve informatie is over dropshipping. En met name in het begin van dit jaar is het alleen maar negatiever in het nieuws gekomen.”
Vooral de trainingen waarbij mensen moeten betalen voor cursussen om te leren hoe ze kunnen dropshippen via AliExpress, is Dirkjan minder positief over. “Consumenten kunnen natuurlijk ook gewoon zelf via die website bestellen.” Toch ziet hij wel voordelen van het concept. “Het is voor verkopers een ideale manier om je assortiment uit te breiden zonder dat je direct groot moet inkopen. Vaak zijn de marges wel wat lager, maar op deze manier kun je snel zien welke producten het goed doen, en welke niet. Daarnaast is het een prima manier om te zorgen voor een breed aanbod.”
Wel is hij van mening dat er meer leveranciers zijn dan alleen die grote platformen uit China. “Ook in Europa zijn er leuke spelers te vinden. Zelfs in Nederland, al hebben die vaak al wel wat afnemers. Maar als je op zoek bent naar een leuke groothandel uit Italië of Spanje, is er eigenlijk nog geen goed overzicht. Op Dropshippers.nl willen wij juist de Europese dropshipmarkt verder onder de aandacht brengen.”
“In het begin van dit jaar, toen Chinese spelers moeite hadden met leveren omdat daar toen het coronavirus was uitgebroken, zaten veel retailers in Nederland zonder aanbod. Juist deze tijd rond corona maakt het des te duidelijker dat een goede relatie met leveranciers en acceptabele levertijden, ook vanuit je leverancier, van grote waarde kunnen zijn.”