Geen producten in je winkelwagen.

Werken zonder klachten door het dragen van een goede brace

Laatst bijgewerkt: 06-07-2021 09:11:42

Persbericht - De meeste van ons hebben het weleens meegemaakt; na een lange dag werken krijg je last van je pols, je...

De meeste van ons hebben het weleens meegemaakt; na een lange dag werken krijg je last van je pols, je arm of je onderrug. Heel vervelend om te voelen, maar ook zit dit meestal je concentratie in de weg en presteer je hierdoor soms ook minder.
Kortom, je kunt het beste wat doen aan je klachten; ook met het oog op verergering ervan.

Het dragen van een passende brace kan je veel ongemak schelen. Voor bijna alle gewrichts- en spierklachten heb je tegenwoordig wel een passende brace (knie brace, pols brace, enkel brace, duim brace, elleboog brace, rug brace etc.).
Een blessure of tijdelijk ongemak kun je verhelpen door het dragen van een brace. Een brace geeft je stabiliteit en steun en verlicht de pijn. Een brace helpt ook om bepaalde ongemakken juist te voorkomen. Een terugkerende kwaal kun je hierdoor in de kiem smoren.

Hoe werkt een brace?

Een brace kan bestaan in de vorm van een bandage. De brace bestaat dan uit één geheel en gaat als een kous zonder voet aan. Deze zit lekker strak om het gewricht heen, wat zorgt voor ondersteuning en een verkeerde beweging tegengaat. Vaak bevat zo’n ‘bandage’ brace een siliconenband om de brace goed op zijn plaats te houden, ook als je veel beweegt. Zo’n brace draagt heel fijn en makkelijk.

Daarnaast heb je nog braces die meestal meer ondersteuning bieden en op maat de dragen zijn; hoe strakker je zo’n brace draagt, hoe meer compressie (druk) zo’n brace geeft.
Deze braces hebben vaak een anatomische pasvorm, zijn door middel van banden te bevestigen en zijn eenvoudig om te doen. Van lichte blessure tot chronische klachten; een op maat te maken brace zal veel ondersteuning geven, daar waar nodig. Een kniebrace heeft vaak ook een drukpelote om de knieschijf; deze oefent druk uit op de kniepees, wat zorgt voor ondersteuning van de knieschijf. Zo heeft een polsbrace weer een drukpunt boven het flexibele punt en ga zo maar door.

Welke brace kun je het beste dragen?

Er zijn uiteraard veel braces te vinden online. Soms lastig om te kiezen en soms lastig om te weten of je de beste aanschaft. Het beste is dan om bij een webshop te kijken, die een aanbod heeft van de betere merken, zodat je goed kunt vergelijken. Olfit.nl is een voorbeeld van zo’n webshop. Weet je niet zeker welke brace goed bij jouw klacht past? Neem dan zeker even contact op met de klantenservice; vaak kunnen ze je helpen bij je keuze en weet je zo zeker dat je een goede brace aanschaft die je niet belemmert in je dagelijkse werkzaamheden!