Persbericht - Een succesvolle bedrijfswebsite begint bij het slim inzetten van de juiste zoektermen. Op deze manier haal je een hogere positie in de zoekmachines zoals Google, en vergroot je je
Een succesvolle bedrijfswebsite begint bij het slim inzetten van de juiste zoektermen. Op deze manier haal je een hogere positie in de zoekmachines zoals Google, en vergroot je je online vindbaarheid. Met behulp van een SEO-expert kun je via verschillende strategieën de site van je onderneming bereikbaarder en succesvoller maken. Denk bijvoorbeeld aan het optimaliseren van content, maar ook aan het leren kennen van je doelgroep en het uitvoeren van tests om de site intern op verschillende vlakken te verbeteren.
Hieronder lees je vier verschillende factoren die een belangrijke rol spelen in het succes van jouw website of webshop.
Technisch onderhoud is een belangrijk onderdeel van je website. Je kunt hiervoor een professionele webdeveloper inschakelen die bijvoorbeeld de laadtijd en de toegankelijkheid van de links en pagina’s controleert en onderzoek doet of alles op technisch vlak goed functioneert. Wanneer de webpagina’s snel laden en alle informatie eenvoudig te vinden is, dan is je site gebruiksvriendelijk voor klanten en bied je ze een prettige gebruikerservaring. Een goede bezoekerservaring leidt uiteindelijk sneller tot conversie.
Kwalitatieve en relevante content is essentieel om je klanten duidelijk te informeren en de interesse te wekken. Als je gebruik maakt van pakkende titels en heldere tekststructuren, is de informatie prettig leesbaar voor de klant. Ook is het verwerken van relevante zoektermen in je websiteteksten belangrijk voor je online vindbaarheid en hogere bezoekersaantallen.
Om een website effectief te controleren is het verstandig om handige tools zoals SE Ranking’ site audit te gebruiken. Deze tool craws een website, laat de health score zien en gaat alle technische fouten opsommen. Dit is een uitgebreide ‘gezondheidscheck’ van je website waarbij de kwaliteit van de verschillende onderdelen van je webpagina’s wordt gecontroleerd, zoals de content en de prestaties. Vervolgens kan er op basis van deze informatie en statistische gegevens worden beoordeeld wat de verbeterpunten zijn en wat er in zoal nodig is om de site optimaal te laten functioneren. Als je deze controle regelmatig uitvoert, geeft dit je site een enorme boost.
Om je bedrijf te laten groeien is het van groot belang om uit te vinden wat je doelgroep is, en om op de hoogte te zijn van waar je doelgroep precies naar op zoek is. Er zijn hier slimme tools voor die je kunt inzetten om inzicht te krijgen in de algoritmes en interesses van je bezoekers, zoals Google Analytics. Wanneer je je verdiept in de wensen van je doelgroep brengt dit je dichterbij je klanten en kun je ze continu blijven bieden wat ze zoeken. Ook draagt klantcontact via een klantenservice bij aan een goede connectie met je klanten.