Waarom is content creatie belangrijk voor uw organisatie?

Laatst bijgewerkt: 12-02-2021 10:44:35

Persbericht - Wat doet u indien u advies of op zoek bent naar een antwoord op uw prangende vraag? Het antwoord hierop...

Wat doet u indien u advies of op zoek bent naar een antwoord op uw prangende vraag? Het antwoord hierop wordt steeds vaker ingevuld door de hulp van uw favoriete zoekmachine zoals Google in te schakelen. U bent niet de eerste die hier aan zal denken: Google beantwoordt elke dag meer dan vier miljard zoekopdrachten.

Wanneer u een vraag in het zoekvenster invult, zijn de links die in uw zoekresultaten verschijnen content (inhoud). Of u het nou beseft of niet, u consumeert dagelijks content.

• Het artikel die uw symptomen verklaren… content
  • Die video-tutorial over het maken van een eigen meubel… content
  • Nieuws feeds, Instagram-verhalen, blogs, video’s, GIF’s, memes … content

Samenvattend: alles draait om content!

Content is inmiddels bepalend in ons leven. Het is nauwelijk vermijdbaar, maar waarom zouden we dit eigenlijk willen vermijden? Content houdt u geïnformeerd, beantwoordt uw vragen, zorgt voor entertainment, laat u glimlachen, begeleidt u bij het maken van uw  beslissingen en meer.

Content creatie helpt u potentiële en bestaande klanten te werven, te betrekken bij uw idee of product, te verrassen, of nieuwe bezoekers naar uw site te lokken wat uiteindelijk inkomsten genereert voor uw bedrijf.

Conclusie: als u geen content maakt, verliest u!

Content creatie is het organiseren van ideeën die aantrekkelijk zijn voor uw doelgroep, het creëren van geschreven of visuele inhoud rond die ideeën en het toegankelijk maken van deze informatie voor uw publiek in de vorm van een blog, video, informatieve illustratie etc. Wanneer u content produceert, organiseert u informatieve data voor uw doelgroep voor niets. U lokt uw potentiële klanten naar uw website en daarnaast zorgt het ervoor dat uw bestaande klanten nog meer betrokken worden.

Content maakt bedrijfsgroei mogelijk. Ga daarom aan de slag met uw content marketing!

Maar denk erom dat je niet kunt beginnen zonder een gedegen plan. Anders loop je het risico dat je het overzicht verliest. Content marketing omvat ieder detail, van uw merk tot hoe u uw content promoten gaat en uiteindelijk wederom gaat hergebruiken. Een content marketing bureau helpt u bij het vormen van uw doel. Uw doel kan zijn het creëren van meer bezoekers naar uw website of het genereren van meer leads tot alles daartussenin. Het is hierbij belangrijk om te weten te komen aan wie u uw aandacht wilt besteden, op welke manier uw publiek aangesproken gaat worden, en hoe uw doelgroep gevonden wordt.

Kruip in de huid van uw doelgroep, leer ze kennen alsof het vrienden zijn

Wordt bewust van de dilemma’s waarmee uw doelgroep zit. Hun uitdagingen en waar ze bang voor zijn. Leer hun droom kennen en hun fantasieën begrijpen. Door het maken van content die bij iedere koper past ontstaat er een grotere groep van geïnteresseerden die uw website zullen bezoeken. Ieder die uw website bezoekt voelt zich verbonden en voorzien van de informatie waar zij naar zoeken. Inmiddels heeft u een goed beeld van uw doelgroep en start met het maken van content. Heeft u wel rekening gehouden met de layout waar deze doelgroep zich goed bij voelt? Wordt deze eenvoudig geconsumeerd door deze potentiële klanten? De manier waarop u content gaat verspreiden kan op verschillend zijn; blogs, video’s, posters, Twitter, Facebook, Instagram, presentaties, youtube video’s, tv reclames, een boek, een interview.

Denk eraan, zodra het uw doelgroep aanspreekt bent u op de juiste weg

MAAR!

Wat levert uw organisatie al deze bloed, zweet en tranen op als het niet bij de juiste doelgroep terecht komt? U maar denken dat zwermen van mensen uw website gaan bezoeken en gaan consumeren. Verleiding komt hierbij om de hoek kijken, vooral als startende online onderneming.

Een marketing bureau kan u helpen bij vinden vinden van de plek waar uw consument precies hun online tijd doorbrengen. Of wanneer uw doelgroep precies welk platform gebruiken. Hoe vaak wil men inhoud van uw organisatie zien? Hoe wordt uw content geconsumeerd door de klant? Op welke e-mail onderwerpregels hapt de klant toe?

Content creatie verschilt per medium en er zijn specifieke regels die voor elk medium moeten worden gevolgd. Content creatie is een proces dat enorm potentieel genereert bij uw publiek. Zodra u klaar bent met het maken van content, kunt u creatief werk genereren dat niet alleen uw publiek in bezieling brengt, maar ook uw bedrijf laat groeien.