Van bedrukte pennen tot aanstekers met logo: 5 ideeën voor promotieartikelen voor jouw bedrijf

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:29:08

Persbericht - Als startende ondernemer werk je hard aan de naamsbekendheid van je bedrijf. Je moet immers verder kijken dan alleen je eigen netwerk om aan klanten te komen en je bedrijf levensvatbaar te maken. Dat kun je op verschillende manieren aanpakken. Natuurlijk is het goed om ervoor te zorgen dat er goede dingen over jouw diensten of producten gezegd worden, maar mond tot mond reclame heeft maar een beperkt bereik. Grote reclameborden zijn prijzig, en herinneren mensen enkel aan jouw bedrijf wanneer ze het bord passeren. De juiste promotieartikelen kunnen ervoor zorgen dat mensen vaker aan jouw bedrijf herinnerd worden en er een positieve associatie mee krijgen. Daarom geven we hier een aantal tips voor goede promotieartikelen voor jouw bedrijf.

Bedrukte pennen en aanstekers

Het is handig om gebruiksvoorwerpen in te zetten die mensen vaak gebruiken en meestal op het moment dat zij ze nodig hebben niet kunnen vinden. Bedrukte pennen zijn bijvoorbeeld een idee, mits ze ook goed werken. Investeer dus niet in goedkope pennen die slecht werken, maar zorg voor die pen die mensen uit de brand helpt als ze tijdens een telefoongesprek iets moeten noteren of wanneer ze een boodschappenlijstje willen maken. Een andere optie zijn aanstekers met logo. Wanneer je je richt op een doelgroep waar veel rokers bij horen, is dit een uitstekend promotieartikel. Rokers halen hun aansteker immers meerdere malen per dag tevoorschijn. Iedere keer kunnen ze aan jouw bedrijf herinnerd worden, dat die fijne aansteker geschonken heeft.

Paraplu’s met bedrijfslogo

Het regent nog wel eens in Nederland, en dat is doorgaans het moment dat mensen erachter komen dat ze geen paraplu hebben of er geen hebben die fatsoenlijk functioneert. Daar kun jij wat aan doen. Op kledingartikelen met bedrijfslogo zitten veel mensen niet zo te wachten, maar als het regent maakt het weinig uit wat er op de paraplu staat, als je maar droog kunt blijven. Op dat moment maken de gebruikers van jouw bedrukte paraplu wandelend reclame voor jouw bedrijf én ze zijn je dankbaar voor de paraplu.

Winkeltassen met logo

In deze tijd van duurzamer leven krijg je bij het winkelen geen plastic tasjes meer gratis. Er telkens een moeten kopen is voor de zuinige Nederlander ook geen optie. Daarom is het fijn om een goede winkeltas te hebben om van thuis mee te nemen. Jij kunt voor zo’n goede winkeltas zorgen, waarna de ontvanger tijdens het winkelen of boodschappen doen onbewust reclame maakt voor jouw bedrijf.

Rugtassen met bedrijfslogo

Een goede rugtas of rugzak komt altijd van pas en is niet de goedkoopste aankoop voor mensen om zelf te maken. Als ze er een krijgen, zijn ze er dan over het algemeen ook blij mee en is de kans dat hij gebruikt gaat worden zeker aanwezig. Het nadeel is dat het ook voor jouw een dure investering zal zijn, waardoor je er minder kunt laten produceren.

Sportkleding

Fit zijn en blijven wordt steeds populairder, kijk maar naar de vele sportscholen en alle hardlopers die je buiten voorbij ziet komen. Sportkleding aanschaffen is niet goedkoop, en mensen zijn daarom ook blij als ze een sportshirt, sportbroekje of sportjack cadeau krijgen. Al sportend maakt men graag reclame voor jouw onderneming, als het maar lekker zit.