Spullen opslaan zonder sjouwen

Laatst bijgewerkt: 23-07-2021 18:00:05

Persbericht - Iedereen die wel eens spullen heeft opgeslagen in een self-storage gebouw, weet dat dit meestal ook een stuk lopen betekent:...

Iedereen die wel eens spullen heeft opgeslagen in een self-storage gebouw, weet dat dit meestal ook een stuk lopen betekent: vele malen met je spullen in een karretje van de auto naar de opslagbox en weer terug. Bij Oomen Opslag gaat dat anders. Daar staat de opslagbox gegarandeerd maximaal 1 meter van je auto. Nooit meer met verhuisdozen sjouwen of naar je opslagbox lopen. De opslagbox komt naar jou toe. Warm en droog en nergens goedkoper. Hoe kan dat?

De eerste autonome self-storage

Bovenin de indrukwekkend hoge hal waar honderden opslagboxen kaarsrecht gestapeld staan, hangt een gerobotiseerde kraan. Wanneer een klant toegang wenst tot zijn opslagruimte, pakt deze kraan de opslagbox op en brengt hem uiterst voorzichtig naar een afgesloten plek achter een roldeur. Deze roldeur kan alleen door de klant met zijn smartphone worden geopend. Van tevoren kan de klant zijn opslagbox beheren, en kan deze dus ook “oproepen” om erbij te kunnen. Op de door de klant gewenste tijd staat de opslagbox klaar achter de roldeur waar alleen de klant bij kan met een eigen pin-code. De opslagbox kan alleen door de kraan uit de stapel worden gehaald en worden klaargezet. Niemand kan bij uw opslagbox en niemand weet waar deze precies in de hal staat opgestapeld.

Brandschoon en 100% veilig

De opslagboxen zijn in feite nieuwe, luxe uitgevoerde verhuiscontainers: geventileerd, hagelwit en brandschoon, en met een houten gelakte bamboevloer. Volledig inbraak bestendig: alle opslagboxen staan namelijk efficiënt tegen en op elkaar gestapeld en alleen de robotkraan heeft toegang tot deze hal. Geen enkele box kan feitelijk worden geopend, behalve als de kraan hem van zijn plek haalt. Naast het feit dat de containerhal niet toegankelijk is voor personen, wordt deze bewaakt door tientallen camera’s en detectoren die elke beweging vastleggen en doormelden. Elke opslagbox kan worden voorzien van extra sloten of een verzegeling. Een efficiënte en veilige manier van opslag.

Klanten kunnen kiezen uit drie verschillende formaten opslagruimtes: 16m3 (ongeveer gelijk aan een kleine berging), 32m3 (ter grootte van een garagebox) en een 37m3 opslagruimte. Deze boxen kunnen zoals gezegd op commando door de klant worden opgeroepen en volautomatisch bij de auto van de klant worden gezet, of zelfs worden thuisbezorgd.

Energie opslagsysteem

Oomen Opslag gebruikt elektriciteit voor de klimaatbehandeling in de loods, en voor de verwarming, koeling en airconditioning van de kantoren. Ook alle personenauto’s zijn elektrisch. De benodigde elektriciteit is afkomstig van de zonnepanelen op het dak. Op dit moment liggen er 250 zonnepanelen en dit aantal wordt binnenkort uitgebreid. De zonnepanelen zorgen ervoor dat alle processen en alle personenauto’s worden voorzien van zonnestroom. Overtollige stroom wordt opgeslagen in een energie opslag systeem zodat ook als de zon niet schijnt, de opgeslagen energie kan worden gebruikt. Als het energie opslag systeem opgeladen is, wordt ook zonnestroom aan het stroomnet geleverd.

Ben je na het lezen van dit bericht geïnteresseerd geraakt in deze manier van opslag en self-storage? Bezoek de website van Oomen Opslag of kom langs in Katwijk en bekijk hoe de opslagboxen naar je toe komen!