Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Retourneren.nl wordt Returnless.com dé retouroplossing in Europa.

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:59

Persbericht - Webwinkels helpen met het voorkomen van onnodige retouren en de kosten per retour verlagen. Met die insteek startten Chris Boer en Marijn Prijs in 2018 hun online retouroplossing Retourneren.nl. Vanwege internationale groei en nieuwe ambities gaan ze vanaf maart 2020 verder onder de naam Returnless.com.

In tegenstelling tot het bestellen van online pakketjes, ondervonden Chris Boer en Marijn Prijs dat het retourproces voor zowel de consument als de webwinkel niet voordelig of eenvoudig is. Daarom startten zij in 2018 Retourneren.nl: een moderne retouroplossing voor zowel de webwinkel als de consument. Enerzijds helpen ze webshops met het efficiënter omgaan met retouren, het verlagen van de bijbehorende retourkosten en uiteindelijk het verminderen van het aantal retourzendingen. Anderzijds ondersteunen zij het proces, door de consument beter te informeren over de retourvoorwaarden en de mogelijkheid te bieden om de retourzending realtime te volgen.

In 2019 staken Chris en Marijn hun energie in het vergroten van hun netwerk van webwinkels. En met succes. Marijn: “Er zijn veel webwinkels gestart met onze manier van retourneren en de reacties zijn unaniem positief. Voor ons een reden om verder te bouwen aan onze software.” Oorspronkelijk bestond de intentie een tool te creëren waar consumenten eenvoudig een retourzending mee aan konden maken. “Gaandeweg hebben we steeds meer mogelijkheden toegevoegd en is het platform meer dan alleen een verzendtool geworden. De focus ligt inmiddels vooral op het besparen van retourkosten gedurende het gehele retourtraject en samenwerking met de webwinkel,” legt Chris uit.

Inmiddels wordt van deze retouroplossing door heel Europa gebruikgemaakt. “Webwinkels kunnen nu zonder problemen hun Europese klanten bedienen door middel van een nette retouroplossing,” aldus Chris Boer. “Aangesloten webwinkels hebben hun kosten per retour bovendien zien dalen met 35%”. Door de succesvolle werking en de enorme Europese groei hebben de twee ondernemers besloten om verder te gaan onder de naam Returnless.com. Marijn legt uit: “We vinden Returnless.com beter passen bij hetgeen we doen en waar we voor staan, namelijk minder retourzendingen, lagere kosten en meer informatie”. Returnless.com faciliteert momenteel de talen Engels, Duits, Frans en Nederlands. Per taal wordt gebruikgemaakt van aparte websites:

Deze zullen onder de vlag van Returnless.com door heel Europa webwinkels ondersteunen met het besparen van tijd en geld. Consumenten worden op hun beurt geholpen met het aanmaken van een retourlabel en beide partijen worden voorzien van benodigde informatie. Voor de aangesloten webwinkels verandert er niets.