Nieuwe zakelijke inboedel kopen? Doe het meteen goed!

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:29:19

Persbericht - Gaan de zaken goed bij jou en is er ruimte om op te schalen, mogelijk werknemers aan te nemen en meer kantoorruimte in te gaan nemen? Dan sta je wellicht ook op het punt om te investeren in een nieuwe zakelijke inboedel. Dat is vaak geen kleine investering, en daarom kun je het maar beter meteen goed doen, zodat je de beste spullen hebt en er weer lang tegenaan kan. Wij zetten een aantal zaken op een rijtje die om verschillende redenen niet mogen ontbreken in jouw nieuwe zakelijke inboedel.

Volledig ergonomische bureaustoelen

Als werkgever heb je de verantwoordelijkheid om je medewerkers een veilige en ergonomisch verantwoorde werkplek te bieden. Dat geldt natuurlijk ook voor jezelf en jouw eigen werkplek als je zelfstandig ondernemer bent. Het aanschaffen van een nieuwe zakelijke inboedel is daar ook hét moment om meteen voor de beste bureaustoelen gaan die de kans op lichamelijke klachten zoveel mogelijk kunnen beperken. Dat wil dus zeggen een bureaustoel met een volledige rugsteun, ruim verstelbaar in hoogte met een comfortabel zitkussen. De keuze voor de kleur is natuurlijk afhankelijk van de stijl die jij zoekt voor je bedrijfsruimte, maar wellicht is voor een neutrale en toch frisse bureaustoel wit een goede keuze. De kans dat je bureaustoelen dan uit de mode raken is een stuk kleiner dan wanneer je voor een uitgesproken kleur gaat.

Bureaus voor zittend werken én staand werken

Het mag inmiddels geen geheim meer heten dat de hele dag zittend werken niet goed voor ons is. Daarom is het staand werken steeds meer in trek aan het raken. Maar ook dat is niet gezond om de hele dag vol te houden; afwisselen tussen staand werken en zittend werken is de verstandigste manier om je werkdag door te komen. Maar hoe faciliteer je dit? Door te investeren in bureaus die zodanig in hoogte te verstellen zijn, dat ze beide opties mogelijk maken. Jij of jouw werknemer kan dan zelf tijdens het werk de hoogte van het bureau aanpassen aan de gewenste werkhouding. Je moet er dan wel ook voor zorgen dat de bekabeling van apparatuur die op het bureau staat voldoende speling en flexibiliteit heeft om zo’n forse hoogtewisseling ook mogelijk te maken.

Planten

Amerikaans onderzoek van de Washington State University heeft aangetoond dat dat werknemers minder stress ervaren als zij in een kantoor werken waar planten staan. Planten zorgen namelijk voor een huiselijk gevoel, waardoor men zich op het werk meer op zijn of haar gemak voelt. Een andere, Noorse onderzoeker concludeert zelfs dat het ziekteverzuim zakt bij mensen die een plant op hun bureau hebben staan. Daarnaast zetten planten zetten CO2 om naar zuurstof en filteren ze tevens schadelijke stoffen uit de lucht. Vieze luchtjes verdwijnen dankzij planten uit de lucht, ze zorgen voor een vochtigere lucht en verminderen de kans op hoofdpijn. Ook zouden werknemers er productiever en creatiever van worden. Alle reden dus om meteen ook te investeren in wat groen voor op het kantoor!

Inboedelverzekering

Een beetje flauw misschien, maar wanneer je flink investeert in een nieuwe zakelijke inboedel, kan het zeker geen kwaad om deze inboedel ook te verzekeren. Je hebt er immers veel geld in gestoken, en wanneer er brand uitbreekt of ingebroken wordt, zou het wel prettig zijn als je niet opnieuw het volledige bedrag moet ophoesten om de inboedel te vervangen. Wees dus verstandig en zorg voor een adequate inboedelverzekering voor jouw mooie, nieuwe zakelijke inboedel.