Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Met deze drie geheimen word je meester van je domein

Laatst bijgewerkt: 26-02-2024 14:39:28

Persbericht - Je bent vast bekend met SEO, content kwaliteit en het verbeteren van snellere laadtijden.

Het zijn allerlei elementen om rekening mee te houden bij het optimaliseren van je website. Heb je een eigen website of werk je weleens aan de website van je werkgever? Dan vind je deze drie tips ongetwijfeld interessant. Iedereen kan tegenwoordig een website bouwen, maar om daadwerkelijk verkeer naar je website te genereren is een hele andere kunst. Hier zijn drie geheimen van weboke.nl die je moet kennen!

De kracht van simpliciteit

Het vinden van een passende naam voor je bedrijf of project klinkt natuurlijk vanzelfsprekend, maar het is belangrijker dan je zou denken. Bedrijven met een korte naam hebben vijftig procent meer kans op slagen, dan organisaties met een lange naam (Science, 2015). Heb je een goede naam gevonden? Dan hoop je natuurlijk dat hij nog beschikbaar is. Dit doe je met een domein check. Daarnaast is het belangrijk om de vormgeving van je website eenvoudig te ontwerpen, zoals de opkomende stroom van SaaS platforms (Software als een Dienst). SaaS websites bieden vaak online diensten aan waar je je op kunt abonneren, waarvan de vormgeving vaak rustig en duidelijk is. Na een dag gevuld met prikkels, heb je natuurlijk geen zin om onnodige informatie te verwerken. Dit klinkt misschien allemaal logisch, maar bedrijven die simpliciteit doorvoeren in al hun contactpunten besteden vaak minder aan reclame (Flycatcher).

Zet testgroepen in

Het geheim dat alle grote bedrijven inzetten en jij straks ook, is het betrekken van proefgroepen door hun gebruikerservaring te ontvangen. Je domein kiezen, je website ontwerpen en de SEO optimaliseren heb je waarschijnlijk vanuit je eigen kennis en onderzoek volbracht. Maar wie zegt dat de gekozen strategie ook echt werkt? Door regelmatig testgroepen in te zetten en terugkoppeling te ontvangen, weet je op elk moment waar de doelgroep naar verlangt. Luister goed en maak de ervaring zó fijn voor de gebruiker dat ze de concurrenten zelfs vergeten. Straks word je misschien wel koploper in jouw branche en weten de eindgebruikers dat hun behoeften altijd worden vervuld. Zo simpel kan het zijn.

Laat emotie zien

Loop je ook weleens op straat en denk je opeens een gezicht te herkennen, wat achteraf gewoon een mengelmoes van het straatbeeld was? Dat komt doordat we geprogrammeerd zijn om emoties te herkennen. Alleen een naam zorgt niet voor betrokkenheid bij je publiek. Of net de juiste persoon moet een fijne associatie hebben met jouw naam. Deze kennis kun je slim gebruiken door een afbeelding of illustratie van jezelf of het team op de thuispagina te plaatsen. Let op, het kan ook tegen je keren. Zorg er dus voor dat je een empathische en uitnodigende emotie op een pagina zet. En gebruik geen stockfoto’s, je bezoekers zullen dat gelijk door hebben. Durf het persoonlijk te maken, zodat je publiek je kan vertrouwen.