Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Maak social impact met iedere kop Gio Coffee

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:22

Persbericht - Social Impact!? Steeds meer mensen en bedrijven dragen een steentje bij aan een betere wereld. Niet alleen met duurzaamheid, maar ook op sociaal vlak kun je veel impact maken. Dat is makkelijker dan je denkt. Begin bijvoorbeeld bij je dagelijkse kop koffie. Koffieleverancier Gio Coffee komt daarom met een landelijk en laagdrempelig initiatief: voor iedere kop koffie gaat 1 cent naar een nationaal goed doel!

“De werkvloer is de plek waar dagelijks de meeste koffie wordt gedronken. Wij willen met Social Impact ieder bedrijf in Nederland helpen om op een laagdrempelige manier meer impact te maken op hun omgeving. Dat doen we met elk kopje koffie!” aldus Anne Brus, Business Developer bij koffieleverancier Gio Coffee.

Om zoveel mogelijk impact te creëren slaat Gio Coffee de handen ineen met drie goede doelen: Hulphond Nederland, het Nationaal Ouderenfonds en Jantje Beton. “We zijn op zoek gegaan naar goede doelen die perfect aansluiten bij onze eigen kernwaarden. Zo zorgen alle goede doelen, net zoals wij, voor verbinding, innovatie, betrokkenheid en energie”, aldus Anne. “De bedrijven krijgen een concreet doel per kwartaal om voor te sparen. Zo sparen we deze maand onder andere voor de opleiding van onze eigen adoptie-pup Gio en volgen we hoe hij zich gaat ontwikkelen tot volwaardige hulphond.”

“Social impact maken zit in een ieder van ons. Het zit in ons DNA. In het DNA van Gio Coffee”, aldus oprichter Benno Kuijf. “We vinden het belangrijk dat social impact maken iets is wat je altijd doet. Om die reden merkt de klant in de prijs die ze betaalt voor haar koffie dan ook niks. Koffie is voor veel mensen een moment van verbinding en energie. Op deze manier verspreid die energie zich met elk kopje koffie door heel Nederland.”

De lancering komt ook met een concrete belofte vanuit Gio Coffee. In 2020 belooft de koffieleverancier minimaal €150.000 aan social impact te maken en te doneren aan de goede doelen waarmee ze samenwerken. Via persoonlijke mails en berichten op social media zullen klanten en volgers op de hoogte worden gebracht van wat alle kopjes koffie te weeg gaan brengen.