Leads genereren of verkopen verhogen? Campagnemaker Laurens Wognum van The Locals geeft 5 unieke tips

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:27:10

Persbericht - Laurens Wognum, campagnemaker en eigenaar van campagnebureau The Locals in Haarlem, creëert met zijn team al meer dan 15 jaar effectieve campagnes. Met zijn 5 tips, of eigenlijk unieke ingrediënten opgedaan uit jarenlange ervaring, kom je erachter hoe jouw campagne een succes wordt. Ontdek hoe je daadwerkelijk op een effectieve wijze leads kan genereren, verkopen kan verhogen, je merk kan laten groeien en nog veel meer. Benieuwd geworden? Lees gauw verder (5 minuten).

Tip 1. Stel de vraag achter de vraag

Dit is het begin, de basis. Een proces dat een ontzettend belangrijk onderdeel is van een succesvolle campagne, namelijk: de vraag die eerst gesteld moet worden. In de praktijk wordt vaak meteen naar middelen gegrepen. Je wilt misschien een brochure of een social media advertentie. Maar waarom eigenlijk? Bedenk welke reden hierachter ligt. Wil je een relatie opbouwen met nieuwe accounts? Wil je je ledenaantallen verhogen? Of kwalitatieve leads genereren? Stel de vraag achter de vraag. Alleen vanuit dit punt kan een effectieve doelstelling bepaald worden die je bedrijf verder brengt. Een doelstelling die niet beperkt wordt door middelen. Dat brengt ons direct bij de tweede tip.

Tip 2. Ontdek het succes van middelenvrij denken

Denk niet rechtstreeks in een commercial, mailing of een SEA-advertentie. Zorg eerst dat je doelstelling concreet geformuleerd is en gebruik dit als fundament voor je krachtige boodschap. Deze formule is straks voor een groot deel verantwoordelijk voor het succes van je campagne. Nu kunnen er deuren opengaan naar alle mogelijkheden, online en offline. Zo hebben wij een directe mailing gecombineerd met video-content en deze gepersonaliseerd. Maar kwamen wij ook een keer uit op de ontwikkeling van een compleet kinderboek, om het ledenaantal van een stichting te verhogen.

Tip 3. Verras, verwonder en zet je doelgroep in beweging

Kom (een keer) anders uit de hoek. Doe iets wat je nog nooit gedaan hebt. Durf en trek je stoute schoenen aan. Zo houd je jouw beoogde doelgroep in de greep. Daar begint het mee. Breng en kader je boodschap op een wijze die de aandacht trekt. Want als die aandacht er niet is, dan zal de boodschap nooit aankomen en wordt je doelstelling gewoonweg niet bereikt. Je doelgroep moet daarnaast letterlijk aangespoord worden tot actie. Wij creëren altijd content waarin creativiteit geen grenzen kent en zetten hiermee de doelgroep letterlijk in beweging. Wij maken elk merk krachtig en creëren campagnes die leiden tot conversie.

Tip 4. Geef je campagne een begin- én eindpunt

Zorg ervoor dat er altijd een doordachte start- en einddatum is van de looptijd van de campagne, met daarin afgesproken gerichte acties en specifieke werkzaamheden. Op deze manier weet je wat je campagne precies uithaalt in een bepaalde periode en krijgt je campagne geen zogeheten ‘losse eindjes’. Alles binnen je campagne wordt op deze manier ook doelmatig. Wij creëren altijd meetbare campagnes van A tot Z. We zorgen voor een startpunt en we zijn er om de campagne te evalueren (afsluiting). Het laatste geeft belangrijke inzichten, waardoor er weer gewerkt kan worden aan verbeterpunten. Dat brengt ons direct op het laatste punt.

Tip 5. Zet je beste strategie en campagne opnieuw in

Heeft je campagne niet de beoogde doelstelling behaald of is hij juist wel heel succesvol geweest? Wanneer deze vraag beantwoord kan worden met statistieken (metingen) kan er gericht gekeken worden naar welke punten er geoptimaliseerd moeten worden. Alles kan meegenomen worden voor een eventuele nieuwe ronde. Want als eenmaal het wiel is uitgevonden, dan moet je daar optimaal gebruik van maken. En daar plukt elk bedrijf de vruchten van.

Word ook een succesverhaal van The Locals

Al meer dan 15 jaar creëert campagnebureau The Locals succesvolle, meetbare online en offline campagnes, voor grote en kleine merken: NESCAFÉ, Farm Frites, MAGGI, Heineken, NESTLÉ Nutrition, Admicom, Het Flevo-landschap, CHEF, ProPlan en nog vele anderen. Bekijk op de website een kleine greep uit hun portfolio.

Wil jij nu ook een effectieve campagne? Maak zelf kennis met The Locals. Neem contact op en je kan direct gaan sparren!