Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Laat je bedrijf groeien met deze online marketing strategieën

Laatst bijgewerkt: 12-02-2021 10:41:25

Persbericht - Als je een bedrijf hebt die bijvoorbeeld mensen kan helpen met behulp van software en netwerk oplossingen dan wil je...

Als je een bedrijf hebt die bijvoorbeeld mensen kan helpen met behulp van software en netwerk oplossingen dan wil je er natuurlijk voor zorgen dat je onderneming klanten kan werven. Om dit te kunnen doen kun je marketing inzetten. Tegenwoordig wordt er met name gekozen voor online marketing, wat dus in principe adverteren op het internet is. Marketing experts kunnen je hierbij helpen, maar ook kun je als ondernemer zelf gebruik maken van de online marketing strategieën die genoemd worden in dit artikel.

Pay Per Click

Pay Per Click (PPC) is een populaire methode van online adverteren, ook voor de Dimensions online marketing experts. Met PPC zorgen marketeers voor de plaatsing van de site in de gesponsorde links van een zoekmachine, zoals Google, voor specifieke zoekwoorden en woordgroepen. Als je bod tot de hoogste van een bepaald zoekwoord behoort dan wordt je advertentie weergegeven boven de organische zoekresultaten wanneer de gebruikers dat specifieke zoekwoord in de zoekbalk typen. Eén van de voordelen van PPC als online marketing strategie is dat je advertenties relevant en doelgericht verkeer naar je site kunnen sturen. Hier kun jij dus vervolgens baat bij hebben. 

Social media

Door aanwezig te zijn op de social media platforms kan je bedrijf in contact komen met klanten. Dit geldt voor je huidige consumenten, maar je kunt tevens een nieuw publiek aanboren. Hierdoor is het een onmisbare online marketing strategie. Je kunt social media dan ook inzetten om de gebruikers te betrekken bij je bedrijf. Daarnaast kun je ze nuttige informatie geven over je onderneming. Het is zelfs mogelijk om op social media de vragen van je klanten te beantwoorden. Voorbeelden van platformen waar je eigenlijk actief zou moeten zijn met je bedrijf is Facebook, Instagram, YouTube, et cetera. 

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie wordt ook wel SEO of Search Engine Optimization genoemd. Dit is een overkoepelende term die gebruikt wordt om een aantal verschillende strategieën te beschrijven. Ze zorgen er stuk voor stuk voor dat je positie in de zoekresultaten verbeterd wordt. Dit is het geval voor de zoekwoorden en woordgroepen die echt passen bij je bedrijf. SEO wordt normaal gesproken onderverdeeld in twee groepen: on-page SEO en off-page SEO. On-page SEO gaat echt over de website van het bedrijf, terwijl off-page SEO juist verwijst naar de optimalisatie die buiten je site plaatsvindt. Dit bestaat met name uit het verdienen van backlinks naar je website vanaf andere goede sites. 

E-mail

Met behulp van e-mail marketing kun je rechtstreeks in contact maken met je potentiële klanten. Het kan je dan ook een ongelooflijke ROI, oftewel Return On Investment, opleveren. Er zijn online diverse diensten te vinden waarmee je eenvoudig veel goede e-mails kunt versturen naar mensen die zich hiervoor ingeschreven hebben. MailChimp is hier een goed voorbeeld van. Je kunt op zo’n platform gebruik maken van gebruiksvriendelijke sjablonen. Je kunt dit gemakkelijk aanpassen aan de behoeften van je bedrijf en de specifieke mail. Vervolgens kun deze mail eenvoudig sturen naar een lange lijst met klanten. 

Influencer

Ook kan er gebruik worden gemaakt van influencer marketing. Influencers zijn spraakmakende mensen met veel volgers op social media die je in kunt huren om een bericht te plaatsen op hun account waarmee ze je product of dienst promoten. Hierdoor zullen dus meer mensen te weten komen over je bedrijf, waardoor je naar alle waarschijnlijkheid ook meer klanten zult krijgen. Er zijn tegenwoordig ontzettend veel influencers die je kunt gebruiken voor deze online marketing strategie. Het is bij de keuze voor een influencer met name van belang dat hij of zij past bij je product en bedrijf. Ook met de doelgroep moet rekening gehouden worden.