Kantoormeubelen aanschaffen of huren?

Laatst bijgewerkt: 20-04-2021 17:09:48

Persbericht - Als je een kantoor in wil richten, kom je voor een keuze te staan. Je kunt namelijk het kantoor inrichten...

Als je een kantoor in wil richten, kom je voor een keuze te staan. Je kunt namelijk het kantoor inrichten met nieuwe meubels die je aanschaft, of met tweedehands kantoormeubilair. Maar daarnaast kun je er ook voor kiezen om het meubilair te huren. Dit laatste is een goede optie wanneer je een tijdelijk kantoor gebruikt, of niet zeker weet of je wel of niet het meubilair wil blijven gebruiken. Maar voor welke optie ga je? Lees voor- en nadelen over elke optie hieronder.

Nieuw meubilair aanschaffen
Natuurlijk is dit een fijne optie. Je richt je kantoor in met nieuwe meubels, wat een fijn gevoel geeft. Het uitpakken en monteren van alle meubels zorgt namelijk voor een heerlijk gevoel én brengt zekerheid dat elk meubelstuk er honderd procent in orde uit ziet.

Aan de andere kant is het wel de meest dure optie, en ben je op deze manier het meeste geld kwijt. Dit is dus ook iets wat je niet zomaar doet, maar alleen voor een kantoor waarvan je weet dat je er lang blijft en dus ook het geld wel weer terug gaat verdienen. Het kan het dan zeker waard zijn om wat geld te investeren in nieuw meubilair.

Tweedehands kantoormeubilair
Een tweede optie voor het inrichten van een kantoor, is met tweedehands meubels. Vaak wordt er door winkels die kantoormeubilair verkopen, ook opties aangeboden voor tweedehands meubels. Dit hoeft helemaal niet te betekenen dat de meubels er minder goed uit zien. In tegendeel zelfs. Vaak ziet het eruit als nieuw en merk je helemaal niet dat het gebruikte meubels zijn.

Wel heb je hiermee niet dat je volledig de keus hebt als het gaat om meubels die bij elkaar horen en heb je geen volledig assortiment, maar kun je kiezen uit hetgeen wat beschikbaar is. In dat opzicht is het dus wel beperkt.

Kantoormeubilair huren
Als laatste optie kun je dus kantoormeubelen huren. Vooral voor bijvoorbeeld iemand die niet lang op een vaste plek werkt of bij een groeiend bedrijf wat niet zeker is van keuzes die gemaakt worden, is het huren van kantoormeubelen erg handig. Veel bedrijven brengen het voor je naar locatie en wanneer je na een tijd besluit niet meer te huren, halen ze het ook weer op. Ideaal dus wanneer je niet zeker weet hoe je het kantoor in wil richten, omdat je zo nog ruimte hebt om te twijfelen.Als je huur kantoormeubilair aanschaft, ligt het kostenplaatje wel iets hoger dan anders. Maar dit is ook logisch – het meubilair is niet van jou, dus er mag ook wat voor betaald worden.