Kansen creëren heb je zelf in de hand

Laatst bijgewerkt: 21-04-2021 14:56:44

Persbericht - Trends kun je volgen of maken. Zo dachten ook een aantal tassenmerken. Kijk je naar het gedrag van klanten, dan...

Trends kun je volgen of maken. Zo dachten ook een aantal tassenmerken. Kijk je naar het gedrag van klanten, dan zie je vanzelf ook waar er nieuwe kansen zijn.

Een van die gedragingen is dat vrouwen vaak een handtas meenemen. En vaak om alleen een telefoon en portemonnee mee te kunnen nemen. Niet altijd handig als de deur uit gaat voor een wandeling, een stukje fietsen of de hond uit laten. Maar ook niet als we ooit weer lekker naar een terrasje mogen.

De andere opties was het in je jas- of broekzak meenemen van de telefoon. Voor de telefoon zelf niet de beste optie en vooral de iets oudere merken blijken nog wel eens licht te buigen. Daarnaast komt de zomer er aan en wil je er niet standaard rekening mee moeten houden dat je kleding aan moet met zakken.

Ontwikkel een oplossing

Precies hier zagen de ontwerpers van een aantal bekende tassenmerken een nieuwe optie en een gat in de markt. Het creëren van een alternatief van de jas/broekzak of tas. Het nieuwe item moest eenvoudig mee te nemen zijn en zo te dragen dat je eventueel je handen vrij zou hebben. Klein, maar toch uitermate functioneel. Het resultaat; een telefoontasje.

Een telefoontasje is een klein maar handig tasjes waarin dus je telefoon meeneemt. Uiteraard blijft het daar niet bij. Want de opties om hier een pasjeshouder in te integreren was voor een aantal merken direct een goede optie. Net als het tasje qua functie te combineren met een portemonnee.

Maak een trend

Met een goed idee waar eigenlijk onbewust vraag naar is, is het creëren van een trend eenvoudig. Of deze trend een microtrend is, een maxitrend of een megatrend die wel 10 tot 30 jaar kan duren, zal blijken. Voor nu is deze hype een antwoord op de vraag die er eigenlijk al langere tijd was. Het telefoontasje een natuurlijk vervolg op de telefoonhoesjes met koordjes die dan wel handig lijken maar geen enkele bescherming bieden en waarbij je nog altijd rommelt met geld of pasjes.

Dat het telefoontasje inmiddels zijn entree gemaakt heeft, mag wel duidelijk zijn in de meerder varianten waarin het te koop is. Van het sportieve functionele tasje van een merk als Rains tot de chique clutch-achtige tasjes van Burkely voorzien van een mooie stijlvolle crocolook.

Dames, heren of unisex

Kapten & Son ging een stapje verder (of minder ver, het is maar hoe je het bekijkt) en creëerde met de  Kapton & Son Vanso een unisex tasje dat niet alleen praktisch is maar ook nog heel stijlvol. En… niet onbelangrijk geschikt voor iedereen. Met het minimalistische uiterlijk en het meest eenvoudige ontwerp, maakte het merk een telefoontasje dat voor vele doeleinden geschikt is want in dit tasje neem je net zo makkelijk je zonnebril, je paspoort maar dus ook je telefoon en bijvoorbeeld festival tickets mee. Ideaal voor op de fiets, bij het wandelen of hardlopen, skeeleren, even naar de winkel, een terrasje of op stap.

Het merk Berba deed het net anders in een omgekeerde gedachtegang en ontwierpen de Berba Chamonix Wallet; een portemonnee waarin je eenvoudig je telefoon mee kunt nemen. Door dat ze standaard een polsbandje meeleveren is deze wallet naast een portemonnee, telefoontasjes, kaartjeshouder ook gewoon een hele mooie clutch. We hoeven zeker niet te melden dat dit dé musthave van 2021 gaat worden.