Persbericht - Weet jij hoeveel websites het internet wereldwijd kent? Waarschijnlijk niet. Het is ook min of meer onmogelijk om dat vast...
Weet jij hoeveel websites het internet wereldwijd kent? Waarschijnlijk niet. Het is ook min of meer onmogelijk om dat vast te stellen, omdat het aantal nog steeds toeneemt. Als je nu vastlegt hoeveel het er zijn, kan dat over een dag, of zelfs een uur, alweer achterhaald zijn. Wat wel duidelijk is: het zijn er heel veel. Het aantal is het miljard ruimschoots voorbij, en gaat eerder richting de twee miljard. En alhoewel zoekmachines er speciaal zijn gekomen om tussen al die websites precies te vinden wat de gebruiker zoekt, krijgen ook zij een steeds lastigere klus voor hun kiezen. Heb jij zelf een website, en vind je dat deze niet goed genoeg wordt gevonden in de zoekmachines? Dan zal je ze een handje moeten helpen.
Met zo ontzettend veel websites wereldwijd, krijgen zoekmachines het steeds zwaarder. Want om met een zoekterm precies het resultaat te geven waar de bezoeker het meest aan heeft, dat is knap lastig. Er moet worden gekeken naar de informatie die zich op een bepaalde site bevindt, en in hoeverre deze aansluit bij wat de zoeker precies zoekt. Maar ook iets als relevantie speelt een rol. Er is misschien een site die precies de gezochte informatie geeft, maar is deze wel relevant? Wordt hij door andere gebruikers, door andere websites, als goede bron gezien, als goede plek om de juiste informatie te vinden?
Om dat te bepalen, zijn algoritmes ontwikkeld. Deze kunnen niet alleen sites vinden die aansluiten bij een zoekterm, maar deze ook op basis van relevantie en betrouwbaarheid laten zien. Deze algoritmes, die veranderen voortdurend, zoals ook het internet zelf en de wereld in zijn geheel voortdurend veranderen. Hierop goed inspelen en je website zodanig presenteren dat hij goed wordt gevonden in een zoekmachine, kan daardoor lastig zijn. Net als je denkt de juiste manier gevonden te hebben, verandert er weer iets.
Om je website goed gepresenteerd te krijgen in de zoekmachines, heb je vaak wat hulp nodig. Je kunt bijvoorbeeld zorgen voor een goede linkbuilding, websites die op de juiste plekken naar jouw site verwijzen. Maar hoe vind je dit soort partners, en hoe weet je of deze specifieke sites jouw positie zullen verstevigen?
Het zijn dit soort vraagstukken die ervoor zorgen dat veel bedrijven hun linkbuilding uitbesteden. Er zijn namelijk experts die hier alles vanaf weten, en ervoor kunnen zorgen dat er op precies de juiste plekken op het internet linkjes naar je website verschijnen. Hiermee verbeter je je resultaten in de belangrijkste zoekmachines, en is de kans dat mensen je site ook echt weten te vinden een heel stuk groter geworden.