Investeren in een goede vloer betaalt zich uit

Laatst bijgewerkt: 19-09-2021 14:00:05

Persbericht - Investeren in je huis om de waarde ervan te verhogen, is altijd een goed idee. Of je nu van plan bent het in de komende maanden of de komende jaren te verkopen, vooruitplannen kan geen kwaad.

Wist je bijvoorbeeld dat 54% van de huizenkopers bereid is meer te betalen voor hardhouten vloeren als ze een huis kopen? Daar tegenover staat wel dat ze niet alleen vloeren verwachten die in goede staat verkeren, maar ook materialen die passen bij het gebruik van elke kamer en er piekfijn uitzien. Een gietvloer in de gang bijvoorbeeld.

Een nieuwe vloer op de zaak

Of denk je aan een nieuwe vloer op de zaak? Ben je van plan het kantoor een nieuwe uitstraling te geven of verhuis je naar een nieuw kantoorpand? Een van de belangrijkste inrichtingsaspecten van het nieuwe kantoor zal de vloer zijn.

De vloer zal niet alleen afhangen van het ontwerp, maar ook van de materialen die gebruikt worden om ze te maken. De verhouding tussen kosten en rendement is hoog, want de vloerbedekking zelf is een goedkope uitgave die je zeker een hoger rendement zal opleveren.

Tenzij je de hele dag zit, zul je waarschijnlijk dunne vloerbedekking of superharde oppervlakken zoals beton willen vermijden. Overweeg in plaats daarvan luxe vinyl of zwaar gedempt, tapijt. Of overweeg dan een gietijzeren vloer. Dit is een praktische, kostenbesparende vloer die gemakkelijk schoon te houden is. Met vloercoating is dat direct een stuk eenvoudiger.

Wat willen de verschillende stakeholders?

Je krijgt te maken met medewerkers en klanten. Bedenk ook wat je klanten op hun gemak kan stellen, maar er ook indrukwekkend uitziet; je wilt succes uitstralen. Blijf weg van vinyl of laminaat in een verouderde stijl.

Sommige populaire trends in hardhouten vloeren richten zich op kleur, of liever het gebrek eraan. Kies bijvoorbeeld een witgekalkte of lichtgrijze vloer als je je kantoorruimte groter wilt laten lijken. Ook trending dit jaar zijn de donkere bruintinten en zelfs zwart hardhout wint het aan populariteit.

Als je je vloer uiteindelijk hebt gekozen, kun je er een gezamenlijke werkruimte, een vergaderruimte en een individuele werkruimte voor jezelf integreren. Zoek eenvoudig vormgegeven meubilair dat comfortabel is en kunstwerken die de persoonlijkheid van het kantoor weerspiegelen. Of ga all out!

Een vloer onderhouden is en blijft essentieel

Goed schoonmaken en onderhouden geeft je vloer simpelweg jaren extra. Van eenvoudige tips tot slimme schoonmaakmiddelen. Onthoud dat de juiste verzorging en reiniging de investering die je in je huis gedaan hebt, beschermen. Je vloer zal je in de komende jaren zoveel voldoening geven, maar alleen als je de vloer in goede conditie houdt.

Een tip: vloercoating op een gietijzeren vloer. Een gietijzeren vloer is uiterst duurzaam. Dit betekent dat het buitengewoon lang meegaat als het goed geïnstalleerd wordt. Gietvloeren worden regelmatig gebruikt in commerciële ruimtes zoals winkels en restaurants, waar ze een aantrekkelijke esthetiek bieden terwijl ze duurzaam zijn en bestand zijn tegen zwaar voetverkeer van klanten.

Vloercoating maakt vloeren een stuk slijtvaster en berekend tegen stof, vuil en vocht.