Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Investeer in jouw website nu online winkelen steeds populairder wordt!

Laatst bijgewerkt: 17-02-2021 10:03:32

Persbericht - Online winkelen wordt steeds populairder. Uit een onderzoek van de meest recente Thuiswinkel Markt Monitor en gezien de groei die...

Online winkelen wordt steeds populairder. Uit een onderzoek van de meest recente Thuiswinkel Markt Monitor en gezien de groei die SeoMarketingDeals.com doormaakt blijkt dat het totale aantal online aankopen met 36% is gegroeid in het tweede kwartaal van 2020. Niet alleen het totale aantal online aankopen is gegroeid, maar ook het aantal online kopers. In het tweede kwartaal van 2020 waren er 7% meer online kopers dan een jaar geleden, van 11,7 miljoen naar 12,5 miljoen.

Deze cijfers geven aan waarom het van belang is om te investeren in een website. Je website is in principe het hart van je marketing: online, maar ook offline. Wanneer je iemands visitekaartje krijgt, zal daar al snel een website op te zien zijn. Veel, dan niet alle, marketingmiddelen leiden al snel naar je website.

Hoe zorg ik ervoor dat mijn website eruit springt?

Er zijn miljoenen, dan wel miljarden websites te vinden. Hoe zorg je er dan voor dat de jouwe eruit springt? Een van de belangrijkste zaken is dat de website goed werkt en dus gebruiksvriendelijk is. Niets is zo vervelend als een pagina die minutenlang moet laden, of een link die niet werkt. Daarnaast is je positie in de zoekmachineresultaten een belangrijke factor die bijdraagt aan de populariteit van jouw website. Hoe hoger jij in de zoekmachineresultaten staat, hoe sneller potentiële klanten jouw website zullen zien en hoe sneller zij er op zullen klikken. Dit leidt natuurlijk naar meer conversie, en dat is wat we willen.

Linkbuilding

Hoe kom je hoger in de zoekmachineresultaten? Dat kan door middel van linkbuilding. Linkbuilding houdt in dat er relevante links op andere websites naar de jouwe verwijzen. Deze relevante links worden ook wel backlinks genoemd. Het uiteindelijke doel van linkbuilding is om meer bezoekers op de website te krijgen. Hoe meer backlinks er naar jouw website verwijzen, hoe beter de zoekmachine jouw website waardeert en hoe hoger je in de zoekmachineresultaten komt te staan. Dit komt doordat deze websites de jouwe als het ware aanbevelen.

Het is belangrijk om aanbevolen te worden door externe websites, omdat het overtuigender overkomt wanneer iemand anders zegt dat jij de beste bent, in plaats van dat je dat zelf doet. Hoe meer externe websites er naar de jouwe verwijzen, hoe meer de zoekmachine gelooft dat dit een goede website is.

Kwaliteit en relevantie

Niet alleen de hoeveelheid backlinks zijn belangrijk voor jouw positie in de zoekmachineresultaten, maar ook de kwaliteit en relevantie van deze links. Wanneer er bijvoorbeeld een backlink naar jouw homepage verwijst, moet de tekst relevant zijn voor het onderwerp van deze pagina. Daarnaast moet de tekst kwalitatief zijn, dus bijvoorbeeld correct Nederlands taalgebruik bevatten.

Concluderend is een goede backlink een kwalitatieve link die is geplaatst in een relevante context voor jouw website. Backlinks zijn op diverse manieren te vergaren. Je kunt bijvoorbeeld links ruilen, waarbij bedrijven links voor elkaar plaatsen. Daarnaast kun je bij een marketing marktplaats, zoals wij SeoMarketingDeals.com, terecht om diverse linkbuilding-mogelijkheden aan te schaffen. SeoMarketingDeals.com is het snelstgroeiende portaal van Nederland waar aanbieders hun diensten promoten. Linkbuilding kan namelijk erg veel tijd in beslag nemen, dus waarom zou je het niet laten uitbesteden aan een bedrijf dat er gespecialiseerd in is?