Persbericht - Het afgelopen jaar heeft het Leapforce team hard gewerkt aan de machine achter het bedrijf en de rode draad in de Leapforce methodiek: Het Leapforce Flywheel of Growth Hacking.
Als jong en snelgroeiend bedrijf zet Leapforce zich in om klanten te helpen groeien met behulp van online tooling en growth hacking technieken. Dit doet het team aan de hand van een systematische werkwijze. Een werkwijze die met zo min mogelijk tijd en geld zoveel mogelijk resultaat oplevert. Na lange tijd puzzelen, plannen en testen is de werkwijze eindelijk klaar voor gebruik en heeft deze een toepasselijke naam gekregen: Het Leapforce Flywheel of Growth Hacking.
Je kunt het flywheel zien als een groot en zwaar vliegwiel. Een reuzenrad, bijvoorbeeld. Wanneer je dit wiel een klein zetje geeft, komt het eerst langzaam op gang. Echter, blijft het even draaien en krijgt het momentum, dan bouwt het langzaam meer en meer snelheid op.
Ook de inzet van growth hacking technieken levert na verloop van tijd steeds betere en snellere resultaten op. Door het gebruik van gestructureerde experimenten wordt de ‘marketing machine’ van een bedrijf steeds soepeler, sneller en sterker. Net als een flywheel dat langzaam momentum opbouwt.
Growth hacking is:
“De vakterm voor het uitvoeren van snel opeenvolgende digitale en commerciële experimenten. Het combineert een scala aan marketingkanalen, tools, technische- en analytische vaardigheden. Samen zorgt het voor de meest effectieve en efficiënte manier om een bedrijf te groeien.”
Al zien sommigen de growth hacking methode als het enigszins willekeurig uitvoeren van totaal losstaande experimenten, zo ziet Leapforce dat niet.
Het Leapforce Flywheel of Growth Hacking gaat dan ook uit van een volgorde en een ideale indeling van de werkzaamheden en experimenten. Door een constant ritme rondom het wiel aan te houden, zal het growth hacking proces tijdens elke ronde versoepelen en versnellen, waardoor het krachtige en lichte wiel uiteindelijk met minimale inzet enorme resultaten kan opleveren.
Een dergelijke structuur is belangrijk om diverse redenen:
Veel bedrijven hebben onvoldoende kennis en middelen om zelf een overzicht te creëren in de wereld van online tooling. De mogelijkheden zijn namelijk overweldigend en de kennis en expertise voor het selecteren en integreren van de juiste technieken ontbreekt.
Met de toepassing van het flywheel komt dit overzicht er gelukkig vanzelf. Alle fasen van een succesvolle marketing funnel worden doorlopen, alle nieuwe tools worden getest en overwogen, en vlekkeloze integraties zorgen voor een steeds soepeler draaiende marketing machine.
De opbouw van het Flywheel
Over de exacte werking van het flywheel geeft Leapforce graag persoonlijk uitleg. Echter, globaal ziet de opbouw van het systeem er als volgt uit:
De bekende customer journey bestaat uit vier ‘stages’:
Met een focus op elke individuele stage, wordt in het flywheel een lijst met mogelijke technieken getest (scan), gebouwd en gekoppeld (build) en bijgehouden (service).
Al deze technieken vallen onder een van de volgende categorieën:
Terwijl de opzet en het onderhoud van tooling in elk stadium belangrijk is, vallen de toegepaste growth hacking technieken vooral onder de ‘attract’ en ‘consider’ stadia van de buyer’s journey. Hier worden hier dan ook een aantal extra stappen uitgevoerd, zoals:
Hoe langer het flywheel draait, hoe meer experimenten de revue passeren en hoe beter het scala aan tools, software en koppelingen op elkaar afgestemd is.
Wil je meer weten over het werk van Leapforce en de toepassing van het flywheel? Neem dan gerust contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek of neem een kijkje op de Leapforce website.
Wil je eerst zelf even checken hoe goed jouw marketing machine ervoor staat? Dat weet je binnen een paar minuten met de gratis Sales & Marketing groeitest!