Geen producten in je winkelwagen.

Hoe zorg jij dat jouw startup wél succesvol wordt?

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:26:36

Persbericht - Je wilt aan de slag als startup en je hebt tal van ideeën die je wilt uitvoeren. Maar het begint met het aantrekken van de eerste klanten, de eerste businessmogelijkheden en het daadwerkelijk opbouwen van jouw bedrijf. Hoe zorg je ervoor dat jouw startup de best mogelijke start krijgt zonder direct enorme bedragen te investeren?

1. Zorg voor een unieke huisstijl

Voordat je als startup meters kunt maken, is het belangrijk dat je een goede huisstijl opzet. Bedenk een logo, een kleurthema en een slogan – en laat die vervolgens overal op terugkomen. De enveloppen die je stuurt, de website die je maakt of laat maken en uiteraard op de offertes en facturen die naar de klanten gaan.

Hiermee zorg je voor herkenning en dat gaat een grote rol van betekenis spelen wanneer je jouw startup straks op wilt gaan schalen.

2. Zorg voor de juiste partners

Zonder een goed netwerk, de juiste partners en mensen die je binnen je onderneming aan het werk kunt zetten, wordt het lastig om je startup voorbij de opstartfase te krijgen. Op het moment dat er rijen klanten voor de (al dan niet virtuele) deur staan, wil je snel kunnen schakelen. Heb je de juiste mensen op de juiste plekken, dan wordt dit vele malen makkelijker dan wanneer je alles in je eentje wilt gaan doen.

3. Zorg voor dat unieke element in jouw business

We houden niet van eenheidsworst. En toch kiezen we heel snel standaardoplossingen wanneer we een startup opzetten. Wil je echt succes hebben met jouw startup, dan is het belangrijk dat je onderscheidende factoren in jouw business haalt. Zoals unieke koffiebekers van MaakJeEigenSfeer, aparte schilderijen aan de muur of een airhockeytafel midden in de vergaderruimte.

Wil je dit nog meer kracht meegeven en heb je een stukje eigen grond? Dan kun je ervoor kiezen om hier fraaie planten neer te zetten, die direct de aandacht trekken wanneer niemand anders dit doet. Bij Plant & Grow krijg je zelfs advies over welke planten en bloemen je het beste kunt plaatsen.

Zorg ervoor dat jouw startup niet ‘een’ startup wordt

Je hebt sterke ideeën en een goed plan, anders was je geen startup gestart. Kijk eens terug op de route die je afgelegd hebt. Ben jij trouw gebleven aan de ideeën die je had en aan jezelf, of ben je gewoon ‘één van de vele’ startups geworden zonder eigen identiteit?