Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Hoe maak je van alle digitale producten van jouw bedrijf een geheel?

Laatst bijgewerkt: 24-12-2022 15:01:35

Persbericht - Bedrijven die zich niet goed online weten te presenteren aan hun klanten, zijn geen lang leven beschoren.

Het is belangrijk om het publiek te laten zien waar jij voor staat en is men eenmaal met jou in zee gegaan, dan moet je zorgen dat hun gebruikservaring optimaal wordt. Een ontevreden klant is een vertrekkende klant en dat moet je voorkomen. Bied jij een digitaal product aan aan jouw klanten, dan is het belangrijk om te kijken hoe jij dit product optimaal kunt afstemmen op de wensen van de klant. Wij laten je graag zien hoe een UX design bureau je daarbij kan helpen.

Hoe optimaliseer je de gebruikservaring?

Stel, je hebt een bedrijf dat boodschappen bezorgt. De klant moet dan in de gelegenheid worden gesteld om online te bestellen en vervolgens wil deze de status van de bestelling kunnen zien. Als bedrijf moet je zorgen dat je dan de juiste middelen aanbiedt. Een UX bureau kan je dan helpen. Hier kun je niet alleen een goede website laten maken, maar ook een bijbehorende app. Een UX ontwerpbureau onderscheidt zich echter van een reguliere websitemaker omdat een UX ontwerpbureau heel veel meer werk doet. Een UX designer kijkt naar het totaalplaatje, naar de comple gebruikservaring van de klant. Hoe beter je hier zich op hebt, hoe beter je in staat bent om de klant te geven wat deze nodig heeft.

Hoe gaat een UX designer te werk?

Als je een UX designer inhuurt, zal deze kijken naar je digitale middelen. Vervolgens zal niet alleen gekeken worden naar hoe deze middelen, bijvoorbeeld je site of je app, technisch verbetert kan worden, maar ook hoe aan de behoeften van de klant voldaan kan worden. Het onderzoek naar de beleving en de wensen van de klant, is dan ook een belangrijk onderdeel van het werk van een UX designer. De resultaten van dit onderzoek zullen op alle gebieden worden toegepast zodat de gebruikservaring van de klant aanzienlijk verbeterd kan worden. Hierdoor kun je nog gerichter aanbieden wat de klant zoekt.

Meer dan de som van de delen

Zoals je ziet, levert een UX bureau een totaalpakket waar een website developer slechts een site levert. Als je beter op de behoeften van je (potentiële) klanten wilt inspelen, kan een UX designer veel voor je betekenen. Een totaalpakket aanbieden dat goed afgestemd is, is voor een klant veel fijner dan slechts een duidelijke site. Bovendien zorgt een UX design bureau er altijd voor dat de gebruikservaring weer wordt bijgesteld wanneer de wensen van de gebruikers veranderen. Zo loop je nooit achter de feiten aan. Sterker nog; je kunt zelfs de leiding nemen en je zult zien dat je klanten dat zullen waarderen.