Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Het beste persbericht leest als een Tinderprofiel

Laatst bijgewerkt: 12-11-2020 08:28:00

Persbericht - Het klinkt hard, maar de meeste journalisten swipen door hun “in-box”met persberichten alsof het Tinderprofielen zijn. Er komen soms 200 persberichten per dag binnen en daarom scannen ze elk bericht op 3 belangrijke punten:

– De naam van de afzender (klinkt die bekend of interessant?)
– Het onderwerp van je e-mail (staat daar iets in waar ik over schrijf?)
– De eerste alinea (Wat is het nieuws?)

Deze informatie komt uit het 2-jaarlijkse PR-monitor onderzoek waarvoor PR-Dashboard honderden PR-mensen en journalisten interviewt over de manier waarop ze met elkaar communiceren, Voor tips over een goed persbericht ga naar https://deperslijst.com/persbericht-versturen-tips

Wanneer je wilt zien hoe journalisten door persberichten swipen download de app tenseconds in Google Play of de Appstore