Persbericht - Van 7 tot en met 14 september vindt de Week van het Managementboek plaats. Tijdens deze week is het boek Hoop in bange dagen van Joep Schrijvers gratis te bestellen bij Managementboek.nl.
Joep Schrijvers, auteur van o.a. Hoe word ik een rat?, heeft een zakwoordenboek geschreven waarmee hij inspiratie wil geven aan standvastige en eigenzinnige mensen. Indachtig de uitspraak: ‘Wie zijn geschiedenis niet kent, is gedoemd haar te herhalen’ zetten de talrijke historische verwijzingen aan tot reflectie en bezinning. En de verhalen zullen conversation starters zijn voor de feesten en partijen die we in de toekomst weer gaan beleven.
In 2020 bestaat Managementboek 25 jaar. Om dat jubileum te vieren wordt de week van 7 tot en met 14 september uitgeroepen tot Week van het Managementboek. Een week met extra aandacht voor dit boekengenre en Hoop in bange dagen cadeau voor iedereen. Dit boek is door bestsellerauteur Joep Schrijvers speciaal voor deze jubileumweek geschreven.
Schrijvers: “In het late najaar van 2019 benaderde Philip van Coevorden van Managementboek mij met de vraag of ik een boekje wilde schrijven voor het 25-jarige jubileum van zijn bedrijf. Na een tijdje besloot ik in de traditie van woordenboeken te stappen. De vroegere woordenboekenschrijvers waren in hun lemma’s vooral opiniërend bezig. Hun lemma’s zijn de blogs en columns van nu. Dit zakboekje bevindt zich op het kruispunt van crisis en tegendraadsheid. Persoonlijk heb ik iets geoogst. Beter dan ooit zie ik dat mijn werk, en ook dit boekje, twee tegenstrijdige motieven kent: enerzijds een groot , soms naïef vertrouwen in de techniek, de makers, het recht en de moraal en anderzijds een diep gevoeld wantrouwen jegens de mens, de ratten.”
In het boekje zijn 60 korte hoofdstukken te vinden, een encyclopedie op zakformaat met de antwoorden op de dilemma’s en disrupties van onze tijd.
Normale prijs €15,95, gratis via managementboek.nl in de Week van het Managementboek van 7 tot en met 14 september 2020.