Extra aanvraagperiode KMO/MKB-fonds 2021 bevestigd voor oktober!

Laatst bijgewerkt: 08-10-2021 13:06:34

Persbericht - De zesde en laatste aanvraagperiode in 2021 loopt van 1 oktober tot en met 31 oktober Meld u aan bij het KMO/MKB-fonds 2021 en help uw bedrijf een geweldige start te maken!

Geselecteerde aanvragers kunnen worden vergoed voor:

1. 50 % korting op de basistaks voor de aanvraag van merken en modellen op nationaal, regionaal of EU-niveau;
  2. 75 % korting op de kosten voor pre-diagnostische IE-diensten (IP Scan) om u te helpen bij het opzetten van een IE-strategie.

Sinds de start in januari 2021 zijn meer dan 10 000 verzoeken van kleine en middelgrote ondernemingen in 21 EU-lidstaten ingediend bij het Ideas Powered for Business SME Fund.

Na het succes van de bijdrageovereenkomst van de EU ter ondersteuning van bedrijven die hun IE-strategie willen ontwikkelen en hun intellectuele-eigendomsrechten willen beschermen, is overeengekomen om in oktober 2021 een extra aanvraagperiode te openen.

Dit is geweldig nieuws voor de 25 miljoen kleine en middelgrote ondernemingen in Europa die nog steeds te kampen hebben met de COVID-19-pandemie in de ernstigste wereldwijde recessie van de afgelopen tijden. Aangezien de economische situatie in Europa langzaam verbetert, is extra steun voor een groot aantal kleine en middelgrote ondernemingen nog steeds zeer noodzakelijk.

Hoewel kmo’s oplossingen aandragen voor onze meest onmiddellijke mondiale uitdagingen, is het een combinatie van dergelijke innovatie met intellectuele-eigendomsrechten die hen helpt te beschermen tegen copycats, hun winstgevendheid verhoogt en hun reputatie verbetert. De inkomsten per werknemer blijken ruwweg 68 % hoger te liggen voor kmo’s die intellectuele-eigendomsrechten bezitten dan voor kmo’s die geen intellectuele-eigendomsrechten bezitten.